* شانس نام مستعار خداست *

با زبانی سرخ همچنان سری سبز دارم

* شانس نام مستعار خداست *

با زبانی سرخ همچنان سری سبز دارم

* شانس نام مستعار خداست *
با زبانی سرخ، همچنان سری سبز دارم

❤ بِسمِ اللهِ الرَحـمنِ الرَحیم. وَإِن یَکَادُ الَّذِینَ کَفَرُوا لَیُزْلِقُونَکَ بِأَبْصَارِهِمْ لَمَّا سَمِعُوا الذِّکْرَ وَ یَــقُـــولُـــونَ إِنَّهُ لَمَجْنُونٌ و ما هُوَ إلا ذکرٌ اللعالمین❤

سال‌هاست که جنگ پایان یافته ولی هنوز عطش شهادت بر لب‌های خشک و ترک خورده بشر تازیانه می‌زند. آن زمان که دروازه‌های بهشت باز بود هر کسی با حرفه‌ای خود را به آن باب می‌رساند و ما نسل سومی‌ها (یا همان دهه شصتی‌ها) هم که دستمان درگیر صفر و یک است، بابی را گشودیم تا جرعه‌ای را تا شهادت بنوشیم. افتخارم این است که سرباز ولایت فقیه هستم و هرچند دستم خالیست، اما دلم پر است از عشق به ولایت. افتخارم پایبندی به دین مبین اسلام و فرهنگ و تمدن غنی ملی ایرانی است؛ که اگر این دو را در کنار هم حفظ کنیم به اوج قله‌های افتخار و سعادت خواهیم رسید. اللهم عجل لولیک الفرج والعافیه و النصر و اجعلنا من خیر انصاره و اعوانه و شیعته والمستشهدین بین یدیه.


خدایا ببخش مرا:

به خاطر مطالبی که به خاطر تو ننوشتم،
به خاطر کامنت‌هایی که تو در آن نبودی،
از اینکه با مطالبم بنده‌ای را از تو دور کردم،
که می‌توانستم با اطلاع بیشتر بنویسم اما کم کاری کردم،
که وقتی مطالبم پرنظر و پر بازدید شد، گمان کردم که از سعی تلاش خودم است و تو را فراموش کردم،
که در وبلاگی مطلبی به چشمم خورد که تو در آن بودی ولی در آن تأمل و درنگ نکردم،
به خاطر اینکه به دوستی در وبلاگی بی‌ادبی و یا بی‌اعتنایی کردم،
به خاطر اینکه شکر این نعمت را بجا نیاوردم،
برای اینکه بدون قصد قربت پشت میز کار نشستم،
که گاهی اوقات به جای وظیفه و تکلیف به سلیقه خود نوشتم و نظر گذاشتم،
که کلبه ام آماده پذیرایی از حضرت ولیعصر (عج) نبود، چرا که برای خود مینوشتم نه برای او،
خدایا از «تو» نوشتن را به من آموختی، «برای تو» نوشتن هم به من بیاموز که چه سخت و چه شیرین است «برای تو» نوشتن.


اَللّهُمَّ الْعَنْ اَوَّلَ ظالِمٍ ظَلَمَ حَقَّ مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ وَ آخِرَ تابِعٍ لَهُ عَلى ذلِکَ
بایگانی
نویسندگان

۵ مطلب در آبان ۱۳۹۶ ثبت شده است

 

از قاسم و محسن و همدانی نالیدند
از نام «شهاب»و «ثاقب»ات لرزیدند
آن سیلی محکمی که آقا گفته
امروز به چشمان خود اما دیدند!
با پرچم کلبنا عباسک یا زینب
داعش و صهیونیست را کوبیدند

@

مصطفی برزی / Mostafa Barzi

بیروت، پایتخت لبنان، عروس خاورمیانه، کشوری در غرب آسیا و در کرانه دریای مدیترانه، که گویا قرار نیست رنگ آرامش را به خود ببیند و حال با استعفای نخست وزیرش، بار دیگر در حال ورود به یک بحران داخلی است.

«سعدالدین رفیق حریری» نخست وزیر این کشور چند روز پیش به طور غیرمنتظره ای در پایتخت عربستان از سمت خود استعفا کرد. این اقدام حریری بار دیگر لبنان را به ناآرامی ‌های سیاسی و امنیتی خواهد کشاند و به نظر می‌رسد سعودی‌‌ها با همراهی صهیونیست‌ها برای مرحله بعد از استعفا، نقشه هایی در لبنان دارند.

«سعدالدین رفیق حریری» که در سال ۱۹۷۰ در ریاض (پایتخت عربستان) به دنیا آمد، به جز شناسنامه لبنانی، تابعیت دو کشور عربستان و فرانسه را هم دارد. طبق قوانین لبنان، نخست ‌وزیر در صورت استعفا باید نامه رسمی به رئیس‌ جمهور بنویسد و در آن، موضوع استعفا را طرح و منتظر پاسخ رسمی رئیس‌ جمهور باشد، اما سعد حریری در یک گاف سیاسی و بعد از دیدار با مقامات سعودی و در اقدامی عجیب و غیرمتعارف، استعفای خود را با حالتی شتابزده آن هم در خاک عربستان و از طریق تلویزیون اعلام کرد.

البته متن استعفا بیشتر به یک بیانیه سعودی با چاشنی اتهام و توهین علیه ایران و حزب‌الله لبنان شبیه بود. حریری بدون اشاره به دخالت‌های آمریکا و سعودی در بحران‌های یمن، بحرین، سوریه و لبنان و بدون اشاره به تحمیل جنگ‌های رژیم صهیونیستی به لبنان، ایران و حزب الله را هدف حمله بیانیه استعفایش قرار داد.

مصطفی برزی / Mostafa Barzi

این هفته تهران کانون رفت‌وآمدهای دیپلماتیک در سطح بالاست. اول هفته مدیرکل آژانس بین‌المللی به تهران آمد و سپس رئیس روس اتم روانه ایران شد و امروز هم قرار است «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه و «الهام علی اف» رئیس جمهور آذربایجان برای شرکت در اجلاس سه جانبه وارد تهران شوند.

نشست سه جانبه تهران، دومین نشست سه جانبه ای است که سه رییس جمهور را در کنار هم قرار می دهد تا هرکدام از طرف‌ها ضمن تاکید بر موضوعات مشترک، اهداف ویژه‌ خود را دنبال کنند. در اولین نشست سه‌ جانبه توافق شد که هماهنگی در خصوص مسائل منطقه‌ای و بین‌المللی و تلاش برای تقویت همکاری اقتصادی و بازرگانی بین این کشورها ادامه یابد. مذاکرات در حوزه‌های بازرگانی، حمل و نقل، انرژی و تحولات منطقه در دستور کار روسای جمهور سه کشور قرار دارد.

اولین نشست روسای جمهور سه کشور در مرداد ۱۳۹۵ در باکو برگزار شد. در سال ۱۳۹۴ در جریان علی‌اف به تهران، روسای جمهور ایران و آذربایجان به این تصمیم رسیدند که باحضور رییس جمهور روسیه نشست مشترکی را با محوریت ترانزیت برگزار کنند.

رئیس جمهور یکی از کشورهای نزدیک به آمریکا، یعنی آذربایجان به تهران سفر خواهد کرد که این امر نشان می‌دهد سیاست ایران‌ هراسی ترامپ توسط متحدین آمریکا در حال نادیده گرفته شدن است. آذربایجان یکی از متحدین آمریکا است و حضور الهام علی‌اف در این نشست دارای معنی زیادی است و در واقع نشان می‌دهد که حتی متحدین آمریکا تحت فشارهای واشنگتن، سیاست دوری از ایران را انتخاب نکرده‌اند.

مصطفی برزی / Mostafa Barzi

1) برچسب زدن: بر اساس این تاکتیک، رسانه ها، واژه های مختلف را به صفات مثبت و منفی تبدیل کرده و آنها را به آحاد یا نهادهای مختلف نسبت می دهند

2) تلطیف و تنویر: از تلطیف و تنویر (مرتبط ساختن چیزی با کلمه ای پر فضیلت) استفاده می شود تا چیزی را بدون بررسی شواهد بپذیریم و تصدیق کنیم.

3) انتقال: انتقال یعنی اینکه اقتدار، حرمت و منزلت امری مورد احترام به چیزی دیگر برای قابل قبول تر کردن آن منتقل شود.

4) تصدیق: تصدیق یعنی اینکه شخصی که مورد احترام یا منفور است بگوید فکر، برنامه یا محصول یا شخص معینی خوب یا بد است. تصدیق فنی رایج در تبلیغ، مبارزات سیاسی و انتخاباتی است.

5) شایعه: شایعه در فضایی تولید می شود که امکان دسترسی به اخبار و اطلاعات موثق امکان پذیر نباشد.

مصطفی برزی / Mostafa Barzi

❌عکس شاه را بر روی پروفایل دارند،از قانون چند همسری و زنبارگی در اسلام انتقاد میکنند!

✔️بماند که رضا شاهِ پدر ۴ همسر و محمد رضا شاهِ پسر خود ۳ همسر داشته!

 

❌ عکس محمد رضا شاه را بر روی پروفایل دارند،از عرب زدگی ما ایرانیان صحبت میکنند!

✔️بماند که اولین همسر محمدرضا شاه " فوزیه ابن ملک فواد" خود دختر زیبای یکی از سران عرب بود!

 

❌ عکس شاه را بر روی پروفایل دارند،حج رفتن و طواف ما را بت پرستی و عرب پرستی مینامند!

✔️بماند که شاه خود اهل حج و طواف بود و از دلاوری اعراب وهابی عربستان در خاطراتش نگارش داشته

 

مصطفی برزی / Mostafa Barzi