* شانس نام مستعار خداست *

با زبانی سرخ همچنان سری سبز دارم

* شانس نام مستعار خداست *

با زبانی سرخ همچنان سری سبز دارم

* شانس نام مستعار خداست *
با زبانی سرخ، همچنان سری سبز دارم

❤ بِسمِ اللهِ الرَحـمنِ الرَحیم. وَإِن یَکَادُ الَّذِینَ کَفَرُوا لَیُزْلِقُونَکَ بِأَبْصَارِهِمْ لَمَّا سَمِعُوا الذِّکْرَ وَ یَــقُـــولُـــونَ إِنَّهُ لَمَجْنُونٌ و ما هُوَ إلا ذکرٌ اللعالمین❤

سال‌هاست که جنگ پایان یافته ولی هنوز عطش شهادت بر لب‌های خشک و ترک خورده بشر تازیانه می‌زند. آن زمان که دروازه‌های بهشت باز بود هر کسی با حرفه‌ای خود را به آن باب می‌رساند و ما نسل سومی‌ها (یا همان دهه شصتی‌ها) هم که دستمان درگیر صفر و یک است، بابی را گشودیم تا جرعه‌ای را تا شهادت بنوشیم. افتخارم این است که سرباز ولایت فقیه هستم و هرچند دستم خالیست، اما دلم پر است از عشق به ولایت. افتخارم پایبندی به دین مبین اسلام و فرهنگ و تمدن غنی ملی ایرانی است؛ که اگر این دو را در کنار هم حفظ کنیم به اوج قله‌های افتخار و سعادت خواهیم رسید. اللهم عجل لولیک الفرج والعافیه و النصر و اجعلنا من خیر انصاره و اعوانه و شیعته والمستشهدین بین یدیه.


خدایا ببخش مرا:

به خاطر مطالبی که به خاطر تو ننوشتم،
به خاطر کامنت‌هایی که تو در آن نبودی،
از اینکه با مطالبم بنده‌ای را از تو دور کردم،
که می‌توانستم با اطلاع بیشتر بنویسم اما کم کاری کردم،
که وقتی مطالبم پرنظر و پر بازدید شد، گمان کردم که از سعی تلاش خودم است و تو را فراموش کردم،
که در وبلاگی مطلبی به چشمم خورد که تو در آن بودی ولی در آن تأمل و درنگ نکردم،
به خاطر اینکه به دوستی در وبلاگی بی‌ادبی و یا بی‌اعتنایی کردم،
به خاطر اینکه شکر این نعمت را بجا نیاوردم،
برای اینکه بدون قصد قربت پشت میز کار نشستم،
که گاهی اوقات به جای وظیفه و تکلیف به سلیقه خود نوشتم و نظر گذاشتم،
که کلبه ام آماده پذیرایی از حضرت ولیعصر (عج) نبود، چرا که برای خود مینوشتم نه برای او،
خدایا از «تو» نوشتن را به من آموختی، «برای تو» نوشتن هم به من بیاموز که چه سخت و چه شیرین است «برای تو» نوشتن.


اَللّهُمَّ الْعَنْ اَوَّلَ ظالِمٍ ظَلَمَ حَقَّ مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ وَ آخِرَ تابِعٍ لَهُ عَلى ذلِکَ
بایگانی
نویسندگان

۱۱ مطلب در آبان ۱۴۰۲ ثبت شده است

برز را با مهربانی های یاران، دوست دارم
برزرا با آن همه اخلاص و ایمان، دوست دارم

 

وسعت سرسول و دشت بی مثال برز را
کوچه های خاکی اش را از دل و از جان، دوست دارم

 

بوی باران بهاری بوی خاک خیس خورده
برف و باران زیادش در زمستان، دوست دارم

 

آن درختان پیر میون ده و مردان پایش
مسجد و حسینه اش را به قرآن، دوست دارم

 

کوچه پچاد و عمارت، یا که کوی سولجه را
آن محله گریند را همچو جانان، دوست دارم

 

پیکر پیر خانه و باغهایش، با صد زخم دوران
خشت خشتش را مثال کاخ توران، دوست دارم

 

از درخت میوه تا صحرای سرسبزش پر از گل
خاک گوهر خیز
برز را در بهاران، دوست دارم

 

پای سنگ، پای سنگ ، راه پر پیچ نطنزو
زندگی را در دل آن کوهساران، دوست دارم

 

کوچه های برز است مهد تلاش و کار و همت
مصطفی برزی بگفتا برز را از  دور هم،دوست دارم

 

افتخار شهر من  بیست و یک آلاله سرخ
برز را شبهای جمعه با شهیدان دوست دارم

 

 

مصطفی برزی / Mostafa Barzi

از نیل تا فرات شعار اصلی رژیم صهیونیستی از بدو تاسیس است و تشکیل اسرائیل بزرگ از رودخانه نیل تا فرات به عنوان مهمترن هدف صهیونیسم به شمار می‌رود.

صهیونیست‌ها معتقد هستند کشور اسرائیل در گستره‌ای از رودخانه نیل تا فرات است و در پرچم این رژیم هم ستاره داوود در بین دو نوار آبی که نماد رودهای نیل و فرات است قرار دارد و معتقدند روزی به این منطقه یعنی از نیل تا فرات مسلط خواهند شد.

البته رویای رژیم صهیونیستی برای تسلط بر نیل تا فرات بر باد رفته، رژیم جنایتکاری که بابت هیچکدام از جنایت‌هایش بازخواست و مواخذه قرار نمی‌گیرد.

بیش از 70 سال است که مردم مظلوم فلسطین در برابر وحشی‌گری‌های صهیونیست‌ها مقاومت می‌کنند و ارائه راهبرد «فلسطین از نهر تا بحر» از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی در واقع تعیین تکلیف راهبرد مقاومت هست.

مصطفی برزی / Mostafa Barzi

در بحبوحه جنگ غزه و عملیات طوفان‌الاقصی، رئیس جمهوری اسلامی ایران به عربستان سفر کرد.

عربستان میزبان دو نشست سران برای بررسی جنگ اخیر در فلسطین است (نشست‌های اضطراری اتحادیه عرب و سازمان همکاری اسلامی ) و آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی نیز میهمان یکی از این دو نشست است و به همین منظور امروز برای شرکت در اجلاس سران سازمان همکاری اسلامی عازم ریاض شد.

نخستین سفر رئیس جمهوری اسلامی ایران به ریاض در حالی انجام شد که دو کشور با میانجیگری چین برای از سرگیری روابط پس از هفت سال تنش به توافق رسیدند و حضور ایران در اجلاس سران همکاری اسلامی در ریاض که متشکل از 57 کشور عمدتا مسلمان، از آسیا گرفته تا آفریقا در ریاض هست را در کانون توجهات قرار دهد.

موضع‌گیری قوی سازمان همکاری اسلامی می‌تواند نشان دهد حمایت از فلسطین تنها به آسیا و منطقه خاورمیانه محدود نمی‌شود و کشورهای غیر غربی هم به نسخه آمریکایی و غربی درگیری پایبند نیستند.

ایران و عربستان به عنوان دو قدرت بزرگ منطقه‌ای در حال حاضر به صورت علنی و آشکار از فلسطینی‌ها حمایت می‌کنند. در جریان نخستین گفتگوی تلفنی ابراهیم رئیسی و محمد بن سلمان پنج روز پس از آغاز جنگ جاری میان رژیم صهیونیستی و حماس بر این موضوع تاکید کرده بودند.

پر واضح است که آمریکا ورژیم صهیونیستی از روابط دوستانه ایران و عربستان و حتی ایران با کشورهای عربی خوشحال نبوده و نیست و نخواهد بود و همیشه تلاش می کند تا این روابط به خصومت بینجامد. البته ایالات متحده همیشه از روابط دوستانه کشورهای آسیایی و حتی آفریقایی با هم ناراحت بوده و هست و همیشه به دنبال آن بوده که جلوی این روند را بگیرد.

این نکته واضح است که معادلات جهانی در حال تغییر است و دیگر شرایط تک قطبی سابق در دنیا وجود ندارد و قدرت‌های نوظهوری در جهان در حال پیدا شدن هستند که باعث به خطر افتادن منافع برخی مثل آمریکا می‌شود و حتی خود کشورها نیز به این نتیجه رسیده‌اند که بایدبه سمت حل کردن اختلافات و تعامل با یکدیگر پیش بروند.

مصطفی برزی / Mostafa Barzi

اخیرا یک نماینده مجلس مدعی شد ه که «گردش مالی VPN دست کسانی است که فیلتر می‌کنند. VPNفروش‌ها در داخل کشور هستند نه خارج کشور»

جواد نیک‌بین عضو کمیسیون فرهنگی مجلس در برنامه‌ای در صداوسیما با انتقاد از وضعیت فیلترینگ در کشور گفت: من خودم فوتبال می‌بینم، مردم دسترسی به فضای مجازی را دارند ولی به سختی. معتقدم و صریحا می‌گویم که نویسندگان برنامه فیلترینگ همان‌ هستند که نویسندگان VPN هم هستند، یعنی کسی که برنامه فلیترینگ را می‌نویسد یا خودش مستقیما یا به واسطه چند نفر VPN را می‌فروشد.

این نماینده مجلس همچنین مدعی شد گردش مالی VPNها دست کسانی است که فیلتر می‌کنند.

نیک بین کفت: ما به وزارت ارتباطات رفتیم و آنجا اعتراض کردند که آقای نیک‌بین شما تحقیق و تفحص را امضا کردید که برای خارج از کشور است. در صورتی که این درست نیست، یعنی برای خارج از کشور نیست بلکه برای داخل کشور است و VPNفروش ‌ها داخل کشور هستند.

این اظهارات ابراز خشم و نفرت کاربران از مسببان فیلترینگ در کشور که به بهانه های سیاسی و امنیتی به دنبال منافع اقتصادی هستند را به دنبال داشته است.

مصطفی برزی / Mostafa Barzi

سلبریتی‌ها همچنان از آشوب 1401 کاسبی می‌کنند. یک سال از پروژه به آشوب کشاندن کشور توسط دشمنان قسم خورده این کشور و نظام می‌گذرد ولی سلبریتی‌ها و کاسبان این آشوب خیابانی همچنان به کاسبی خود ادامه می‌دهند.
«زینب موسوی، کمدین ایرانی و خالق شخصیت «امپراطور کوزکو»، ممنوع الکار شد» این تیتر خبری است که رسانه‌های معاند و ضدانقلاب از دیروز به طور گسترده برای یک به اصطلاح کمدین درجه چندم کشور به آن می‌پردازند.
ادعای زینب موسوی،‌ کمدین ایرانی که دو هفته قبل پس از انتشار ویدیوی طنزآمیز درباره جنگ رژیم صهیونیستی و حماس برای مدتی بازداشت شده بود مبنی بر ممنوع‌الکار شدن خود در رسانه‌های معاند مورد توجه قرار گرفته و در همین راستا کاربران با بازنشر استوری این خانم به اصطلاح هنرمند، سرکوب گسترده معترضان را برجسته کرده و مدعی شدند با توجه به وضعیت زینب موسوی، سایر افراد منتقد سیاست‌های فعلی نظام در جنگ غزه نیز شرایط سختی را از سوی نهادهای امنیتی و قضایی سپری می‌کنند.

مصطفی برزی / Mostafa Barzi

نمایشگاه بین‌المللی واردات چین (China International Import Expo) ابتکار جدیدی است که به میزبانی وزارت بازرگانی جمهوری خلق چین و شهرداری شانگهای از سال 2018 به صورت سالانه و در فصل پاییز برگزار می‌شود.

دولت چین هدف از برگزاری این نمایشگاه را حمایت از تجارت آزاد و اقتصاد جهانی و باز نمودن درهای بازار چین به روی دنیا اعلام نموده است. سازمان تجارت جهانی، کنفرانس تجارت و توسعه ملل متحد و سازمان توسعه صنعتی ملل متحد از مشارکت کنندگان در برگزاری این نمایشگاه هستند.

این نمایشگاه در دو بخش ملی و غرفه‌های شرکتی در بخش‌های مختلف اعم از تجهیزات الکترونیکی، خدمات، تجهیزات هوشمند، محصولات غذایی و کشاورزی، محصولات بهداشتی و درمانی و غیره در مساحتی به وسعت 360 هزار متر مربع برگزار می‌گردد.

در دومین دوره برگزاری این نمایشگاه در سال 2019 و با حضور بیش از 126 هیئت خارجی رسمی و بیش از 3800 شرکت از 181 کشور جهان، حجم معاملات انجام شده در دوره برگزاری 71.13 میلیارد دلار اعلام شد که نسبت به سال قبل از آن 23 درصد رشد داشته است. تعداد رسمی ثبت نام کنندگان دومین دوره حدود 500 هزار نفر بوده که تا روز پایانی نمایشگاه، بیش از 900 هزار نفر از آن بازدید داشتند.

هدف از انتخاب شانگهای به عنوان محل برگزاری این نمایشگاه، جایگاه این کلانشهر به عنوان مرکز تجاری چین، حضور پر رنگ دفاتر مرکزی و منطقه‌ای شرکت‌های چند ملیتی در این شهر، اتصالات هوایی بین شانگهای و 282 شهر جهان و مرکزیت این شهر در طرح‌های توسعه‌ای دولت چین در خصوص منطقه دلتای رود یانگ تسه ارزیابی می‌گردد.

مصطفی برزی / Mostafa Barzi

سید حسن نصرالله دبیر کل جنبش حزب الله لبنان از زمان آغاز عملیات طوفان الاقصی و جنگ بین اسراییل و گروه حماس، هیچ موضع‌گیری صریح و سخنرانی نداشته است.

این سکوت 22 روزه مورد سوال بخش بزرگی از ناظران مسایل منطقه قرار دارد و دلایل چندی نیز از سوی ناظران درباره این سکوت مطرح شده است. البته دبیر کل حزب الله لبنان از زمان آغاز جنگ غزه دو دیدار داشته است. دیدار نخستین در هفته نخست آغاز بحران با وزیر خارجه ایران در بیروت و دیدار دیگر همین چند روز پیش با رهبر جهاد اسلامی فلسطین و یکی از رهبران حماس؛ اما در هیچ یک از این دو دیدار دبیر کل حزب الله لبنان از موضع گیری صریح درباره گام های احتمالی بعدی حزب الله در قبال جنگ غزه اجتناب کرده است.

 

این سکوت نصرالله ناشی از ماهیت جنگ کنونی بین اسراییل و حماس به عنوان یکی از اضلاع محور مقاومت منطقه ای بر ضد محور اسراییل – آمریکا است.

مصطفی برزی / Mostafa Barzi

نهم مهر 1402 یک نوجوان دبیرستانی حین ورود به قطار مترو بی‌هوش شده و زمین خورد. ساعتی بعد این خبر توسط ضدانقلاب در فضای مجازی منتشر و سعی شد روایتی دروغین از این حادثه به افکار عمومی القاء شود.

اما حضور پدر و مادر آرمیتا جلوی دوربین صداوسیما و بازگویی حقیقت توسط دوستان او، فتنه‌انگیزی ضد انقلاب و رسانه‌های دشمن را در نطفه خفه کرد.

متاسفانه آرمیتا گراوند پس از 28 روز کما به علت مرگ مغزی از دنیا رفت اما رسانه‌های سیاه که خود را در پروژه سالگرد مهسا امینی شکست خورده دیده‌اند، باز هم دست به آشوب‌آفرینی در فضای مجازی و تکرار ادعاهای دروغین خود کردند؛ به این امید که بار دیگر آتش فتنه ضدایرانی زن، زندگی، آزادی را روشن کنند اما بار دیگر با بی‌اعتنایی افکار عمومی مواجه شدند. حتی همه تلاش‌ها برای مراسم خاکسپاری آرمیتا هم با شکست مواجه شد.

سوالی که تاکنون ذهن ضدانقلاب را به خود مشغول کرده این است که چرا مردم این دروغ‌پردازی‌ها را باور نمی‌کنند؟

شاید دلایل زیر به فهم رسانه‌های سیاه ضدانقلاب کمک کند:

یک: اقدام به موقع مسئولان در انتشار فیلم دوربین مداربسته مترو دست دشمن را در روایت‌سازی و دروغ‌پردازی بسته نگه داشت. گرچه رسانه‌های ضدانقلاب به دروغ‌پراکنی ادامه دادند اما در همان ابتدای واقعه، روایت درست به گوش مردم رسید و هرگونه ابهامی در افکار عمومی رفع شد. تاخیر در شفاف‌سازی حتی به اندازه یک روز باعث پیشرفت فضا در جهت سناریوی دشمن خواهد شد.

مصطفی برزی / Mostafa Barzi

هوش، ذکاوت، همت، عزم و مردانگیت را دیده بودم. چقدر زود دیر شد. تازه به تو نیاز داشتیم. دل آقا برایت تنگ شده (خودش گفت!). سر زبان های ما این است که اگر شهدای جنگ نبودند، ما آسایش امروز را نداشتیم، ولی کسی نمی دانست که شهدای جنگ آسایش را به دست آورده و شهدای زنده ای چون تو و امثال تو محافظ امنیت امروز ما بودید.

مصطفی برزی / Mostafa Barzi

درست است که نتیجه فردی اشتباه، رشد و پیشرفت است و باعث آموخته شدن فرد می شود، اما حقیقت این است که اشتباهات حتی اگر فردی هم باشند، هزینه زیادی برای شرکت یا نهاد مربوط دارند.

در چنین شرایطی مدیر چه تصمیمی باید بگیرد؟! آیا باید با فرد اشتباه کننده شدیدترین برخورد را کند یا اینکه می تواند به گزینه بخشش هم فکر کند؟!

مصطفی برزی / Mostafa Barzi

نوار غزه با ۳۶۴ کیلومتر مربع مساحت و حدود دو میلیون و ۳۰۰ هزار نفر جمعیت، متراکم‌ترین نقطه جمعیتی جهان (با بیش از ۶ هزار و صد نفر در هر کیلومترمربع) محسوب می‌شود.

حدود ۷۰ درصد فلسطینی‌های ساکن نوار غزه از بخش‌های دیگر فلسطین به این منطقه آواره شده‌اند. غزه با مصر و رژیم صهیونیستی مرزهای مشترک دارد. غزه ۱۱ کیلومتر با مصر و ۵۱ کیلومتر با فلسطین اشغالی مرز مشترک دارد و از ۴۰‌ کیلومتر ساحل مدیترانه‌ای نیز برخوردار است.

کنترل این باریکه تنها از سال ۲۰۰۵ در اختیار فلسطین قرار گرفت. غزه از سال ۱۹۴۸ تا ۱۹۶۷ تحت کنترل مصر و از ۱۹۶۷ تا ۲۰۰۵ نیز برای مدت ۳۸ سال تحت اشغال رژیم صهیونیستی قرار داشت. از سال ۲۰۰۵ که نظامیان اسرائیلی مجبور شدند از باریکه غزه خارج شوند و کنترل آن در اختیار جنبش حماس قرار گرفت، غزه بیش از همه شاهد محاصره و جنگ بود. رژیم صهیونیستی از سال ۲۰۰۷ تاکنون غزه را تحت محاصره همه‌جانبه دارد و این باریکه را به بزرگ‌ترین زندان روباز جهان تبدیل کرده است. از سال ۲۰۰۵ تاکنون رژیم صهیونیستی جنگ‌های مکرری نیز علیه غزه انجام داد که از جمله می‌توان به نسل‌کشی پنج روزه فوریه ۲۰۰۸، جنگ ۲۲ روزه ۲۰۰۸، جنگ ۸ روزه ۲۰۱۲، جنگ ۵۱ روزه ۲۰۱۴ و جنگ ۱۲ روزه ۲۰۲۱ اشاره کرد.

اکنون بار دیگر غزه شاهد جنگ است، جنگی که تاکنون حدود بیش از دو هزار و 800 شهید و بیش از ده هزار زخمی داشته است.

تفاوت جنگ اخیر با ۵ جنگ مهم گذشته در این است که در جنگ‌های گذشته رژیم صهیونیستی مهاجم بوده و فلسطینی‌ها مدافع بودند، اما جنگ اخیر با تهاجم بی‌سابقه حماس به اراضی اشغالی آغاز شد و رژیم صهیونیستی در واکنش به این اقدام، حمله همه‌جانبه علیه غزه را آغاز کرد. در واقع، حمله حماس به اراضی اشغالی سنگین‌ترین شکست نظامی رژیم صهیونیستی بود زیرا علاوه بر غافلگیری اطلاعاتی و نظامی، تاکنون بیش از ۱۵۰۰ صهیونیست کشته و بیش از ۳۵۰۰ نفر نیز زخمی شدند.

این در حالی است که در جنگ ۲۲ روزه ۱۳ نفر، در جنگ ۸ روزه تنها ۳ نفر، در جنگ ۵۱ روزه ۶۸ نفر و در جنگ ۱۲ روزه نیز ۱۴ صهیونیست کشته شدند. با توجه به این وضعیت، رژیم اشغالگر قدس که به شدت خشمگین از این شکست است، حملات علیه باریکه غزه را آغاز کرده و همچنان ادامه می‌دهد و خبرها نیز حاکی از امکان آغاز حمله زمینی به غزه است.

مصطفی برزی / Mostafa Barzi