* شانس نام مستعار خداست *

با زبانی سرخ همچنان سری سبز دارم

* شانس نام مستعار خداست *

با زبانی سرخ همچنان سری سبز دارم

* شانس نام مستعار خداست *
با زبانی سرخ، همچنان سری سبز دارم

❤ بِسمِ اللهِ الرَحـمنِ الرَحیم. وَإِن یَکَادُ الَّذِینَ کَفَرُوا لَیُزْلِقُونَکَ بِأَبْصَارِهِمْ لَمَّا سَمِعُوا الذِّکْرَ وَ یَــقُـــولُـــونَ إِنَّهُ لَمَجْنُونٌ و ما هُوَ إلا ذکرٌ اللعالمین❤

سال‌هاست که جنگ پایان یافته ولی هنوز عطش شهادت بر لب‌های خشک و ترک خورده بشر تازیانه می‌زند. آن زمان که دروازه‌های بهشت باز بود هر کسی با حرفه‌ای خود را به آن باب می‌رساند و ما نسل سومی‌ها (یا همان دهه شصتی‌ها) هم که دستمان درگیر صفر و یک است، بابی را گشودیم تا جرعه‌ای را تا شهادت بنوشیم. افتخارم این است که سرباز ولایت فقیه هستم و هرچند دستم خالیست، اما دلم پر است از عشق به ولایت. افتخارم پایبندی به دین مبین اسلام و فرهنگ و تمدن غنی ملی ایرانی است؛ که اگر این دو را در کنار هم حفظ کنیم به اوج قله‌های افتخار و سعادت خواهیم رسید. اللهم عجل لولیک الفرج والعافیه و النصر و اجعلنا من خیر انصاره و اعوانه و شیعته والمستشهدین بین یدیه.


خدایا ببخش مرا:

به خاطر مطالبی که به خاطر تو ننوشتم،
به خاطر کامنت‌هایی که تو در آن نبودی،
از اینکه با مطالبم بنده‌ای را از تو دور کردم،
که می‌توانستم با اطلاع بیشتر بنویسم اما کم کاری کردم،
که وقتی مطالبم پرنظر و پر بازدید شد، گمان کردم که از سعی تلاش خودم است و تو را فراموش کردم،
که در وبلاگی مطلبی به چشمم خورد که تو در آن بودی ولی در آن تأمل و درنگ نکردم،
به خاطر اینکه به دوستی در وبلاگی بی‌ادبی و یا بی‌اعتنایی کردم،
به خاطر اینکه شکر این نعمت را بجا نیاوردم،
برای اینکه بدون قصد قربت پشت میز کار نشستم،
که گاهی اوقات به جای وظیفه و تکلیف به سلیقه خود نوشتم و نظر گذاشتم،
که کلبه ام آماده پذیرایی از حضرت ولیعصر (عج) نبود، چرا که برای خود مینوشتم نه برای او،
خدایا از «تو» نوشتن را به من آموختی، «برای تو» نوشتن هم به من بیاموز که چه سخت و چه شیرین است «برای تو» نوشتن.


اَللّهُمَّ الْعَنْ اَوَّلَ ظالِمٍ ظَلَمَ حَقَّ مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ وَ آخِرَ تابِعٍ لَهُ عَلى ذلِکَ
بایگانی
نویسندگان

۷ مطلب در ارديبهشت ۱۳۹۴ ثبت شده است

مصطفی برزی / Mostafa Barzi

 هیاهوی ضدانقلاب پس از بازداشت هر یک از عناصر داخلی خود، دیگر برای مردم ایران عادی شده است. رسانه‌های وابسته به فتنه و شبکه‌های فارسی زبان خارجی که همیشه یک بخش ویژه خود را به بازداشتی‌های ضدنظام و آشوب‌گران فتنه ۸۸ اختصاص می‌دهند از شیوه‌ای برای مظلوم‌نمایی و انتساب ظلم به جمهوری اسلامی استفاده می‌کنند که دیگر نخ‌نما شده است.

این رسانه‌ها سال‌هاست که بلافاصله پس از هر دستگیری به صورت زنجیره‌ای، خبر از بیماری یا عدم دسترسی فرد بازداشت‌شده به قرص‌هایش را روی خط خود برده و از این سناریوی تکراری بهره می‌برند که نیروهای امنیتی داروهای ضروری (ترجیحا قلب!) فرد مذکور را گرفته و او نیز در برابر این اقدام تهدید به اعتصاب غذا کرده است!

در این میان گفت‌وگو با همسر، پدر، مادر یا یکی از اعضای خانواده فرد بازداشتی نیز چاشنی این خبرها می‌شود. در این مصاحبه‌ها عموما باید گفته شود که وضعیت جسمی فرد مذکور در شرایط وخیمی قرار دارد و اگر قرص‌هایش را نخورد خطرات جدی متوجه اوست. این درحالی است که فرد بازداشتی تا روز قبل از بازداشت به صورت شبانه‌روز در تمام برنامه‌ها و محافل رسانه‌ای، خانگی و غیرخانگی ضدانقلاب شرکت کرده و هر شب خیلی سرحال و خوشحال عکس‌های سلفی و یادگاری خود را در شبکه‌های اجتماعی بارگذاری می‌کرد!

هر چند بازی نخ‌نمای ضدانقلاب دیگر مضحک و خنده‌دار شده ولی به نظر می‌رسد هنوز از ساختار منظم خبرپراکنی علیه ایران خارج نشده است. جدیدترین نمونه این ماجرا پس از دستگیری نرگس محمدی اتفاق افتاده است.

این ضدانقلاب فعال فتنه که مشغول سیاه‌نمایی علیه وضعیت حقوق بشر در ایران بود پس از مدت‌ها اقدامات شبانه‌روزی علیه نظام چند روز قبل دستگیر و به زندان برده شد. پس از این دستگیری بود که رسانه‌های معارض به همراه همسر این فرد داستان تکراری بیماری، دارو، قرص و... را پیاده‌سازی کرده و آن را تاکنون ادامه داده‌اند.

البته پیش از نرگس محمدی، پرتکرار شاهد این داستان‌سازی از سوی پیاده نظام رسانه‌ای جریان معارض بودیم. به عنوان مثال به جدول ذیل توجه شود:

مصطفی برزی / Mostafa Barzi

رسانه های غربی با انتشار و برجسته سازی خبر هلاکت "ابوعلا العفری" نفر دوم داعش، تاکنون هیچ خبری درباره رهبرمعظم انقلاب با رئیس جمهوری عراق منتشر نکرده اند.

رصد کلی رسانه های معاند نظام جمهوری اسلامی نشان می دهد این رسانه ها هیچ اشاره ای به دیدار روز گذشته رهبرمعظم انقلاب اسلامی ایران با رئیس جمهوری عراق نپرداختند.

رادیو فردا همزمان با این دیدار در تهران و بدون اشاره به آن، در خبری جهت دار به منظور مفید جلوه دادن حضور نیروهای به اصطلاح ائتلافی بیگانه در خاک عراق، مدعی کشته شدن فرد شماره دو گروهک تروریستی داعش شد.

http://www.dana.ir/News/316505.html

مصطفی برزی / Mostafa Barzi

رسانه های معاند نظام جمهوری اسلامی ایران؛ در خبرها، گزارش ها و تحلیل های اخیر خود درخبری تامل برانگیز با دستاویز قرار دادن حکم اعدام، سازمان ملل را نگران تضییع حقوق بشر درایران می داند.

رسانه های معاند از جمله بی.بی.سی، رادیو فردا، دویچه وله، صدای آمریکا و ... در خبرهای خود آورده اند: "کارشناسان حقوق بشر سازمان ملل متحد با انتشار گزارشی تازه، افزایش شدید تعداد اعدام‌ها در ایران طی هفته‌های اخیر را محکوم کرده و از حکومت ایران خواستند تا مجازات اعدام را کنار بگذارد."

اما در بررسی اجمالی این خبر خواننده به وضوح درمیابیم که نه تنها این رسانه ها و نه کارشناسان حقوق بشر با اعدام مشکل ندارند بلکه با نوع ایرانی آن مشکل دارند. باید دید آنچه که مورد اعتراض این دسته ازمعترضین قرار گرفته است، دقیقا درچه قالبی قابل بیان است.

http://www.dana.ir/News/315767.html

مصطفی برزی / Mostafa Barzi

همیشه دقت کنیم که فقها و مراجع تقلید، معمولاً  حکم را بیان می‌کنند و تشخیص مصداق به خود افراد بر می‌گردد. به عنوان مثال: فقه و فقیه می‌گویند: "نوشیدن خمر و مشروبات الکلی حرام است"، حالا اگر کسی یک لیوان مایع در دست بگیرد و بپرسد: "این چطور؟"؛ این دیگر همان مصداق است. یعنی شخص باید خودش ببیند که آن مایع مشمول خمر یا مشروبات الکی می‌شود یا خیر؟ در مورد ارتباطات و فضای مجازی هم همین‌طور است.

دقت شود که اسلام نه با علم مشکل دارد و نه با تکنولوژی؛ بلکه جایگاه، هدف، چگونگی و چرایی استفاده و نتایج حاصله از آن است که مورد بحث قرار می‌گیرد. اگر یکی بپرسد: "حکم مصرف قلم، کاغذ، چاقو ... و یا فراگیری علم پزشکی، علم مهندسی، علم نجوم، علم موسیقی ...، و یا انجام کاری (چه نماز باشد و چه بازیگری) چیست؟ پاسخ روشن است. در ذات قلم، کاغذ، علم، ابزار یا بازیگری که چیز حرامی نیست، بلکه هدف، نیت، چگونگی و چرایی استفاده است که حلال یا حرام بودن را معین می‌کند و تشخیص این مصادیق به خود فرد بر می‌گردد. اگر نمازِ قربة الی الله می‌خواند، خوشا به حالش، اگر ریایی می‌خواند، بدا به حالش. اگر برای فساد علم می‌آموزد و یا از تکنولوژی استفاده می‌کند، وای بر روزگار، دنیا و آخرتش و حتماً اشکال دارد.

فتوا:

مقام معظم رهبری، حضرت آیت الله العظمی خامنه‌ای، در یک جمله فرمودند: «‌به طور کلی استفاده از شبکه‌های اجتماعی و مانند ان اگر مستلزم مفسده (مانند ترویج فساد نشر اکاذیب و مطالب باطل) بوده و یا خوف ارتکاب گناه باشد و یا موجب تقویت دشمنان اسلام و مسلمین شود و یا خلاف قوانین و مقررات نظام جمهوری اسلامی باشد جایز نیست.‌» (شماره پیگیری استفتاء :۴۶۵۱۸۵)

مصطفی برزی / Mostafa Barzi

فضاسازی علیه جمهوری اسلامی ایران در حوزه ها و موضوعات مختلف به امری کاملا عادی در بین فعالیت های روزانه  رسانه های معاند نظام تبدیل شده است و در همین راستا، شاهد انتشار گزارشی بودیم که طی آن با بهره برداری از اظهارات اخیر "شهیندخت مولاوردی" معاون رئیس جمهوری کشورمان در حوزه زنان و خانواده، در مورد وضعیت زنان زندانی در ایران، این موضوع را هدف سیاه نمایی های خود قرار داده است.

http://www.dana.ir/News/301255.html

مصطفی برزی / Mostafa Barzi

"یک کشتی تجاری آمریکایی توقیف و به بندر شهید باهنر منتقل شد"؛ اتفاقی که از سوی منابع داخلی و همچنین رسانه‌های بین‌المللی تایید شد و علت وقوعش نیز شکایت حقوقی و مشکلاتی است که این کشتی با اداره بنادر ایران داشته است

کشتی باری "مرسک تایگریس" (MV Maersk Tigris) با پرچم جزایر مارشال (که تحت حاکمیت آمریکاست) توسط نیروهای نظامی ایران متوقف و پس از آنکه دستور تغییر مسیر به سمت بنادر ایران را نپذیرفته، با شلیک گلوله اخطار، مجبور به تغییر مسیر ‌و راهی آب‌های ایران شد.

www.dana.ir/News/295170.html

مصطفی برزی / Mostafa Barzi