* شانس نام مستعار خداست *

با زبانی سرخ همچنان سری سبز دارم

* شانس نام مستعار خداست *

با زبانی سرخ همچنان سری سبز دارم

* شانس نام مستعار خداست *
با زبانی سرخ، همچنان سری سبز دارم

❤ بِسمِ اللهِ الرَحـمنِ الرَحیم. وَإِن یَکَادُ الَّذِینَ کَفَرُوا لَیُزْلِقُونَکَ بِأَبْصَارِهِمْ لَمَّا سَمِعُوا الذِّکْرَ وَ یَــقُـــولُـــونَ إِنَّهُ لَمَجْنُونٌ و ما هُوَ إلا ذکرٌ اللعالمین❤

سال‌هاست که جنگ پایان یافته ولی هنوز عطش شهادت بر لب‌های خشک و ترک خورده بشر تازیانه می‌زند. آن زمان که دروازه‌های بهشت باز بود هر کسی با حرفه‌ای خود را به آن باب می‌رساند و ما نسل سومی‌ها (یا همان دهه شصتی‌ها) هم که دستمان درگیر صفر و یک است، بابی را گشودیم تا جرعه‌ای را تا شهادت بنوشیم. افتخارم این است که سرباز ولایت فقیه هستم و هرچند دستم خالیست، اما دلم پر است از عشق به ولایت. افتخارم پایبندی به دین مبین اسلام و فرهنگ و تمدن غنی ملی ایرانی است؛ که اگر این دو را در کنار هم حفظ کنیم به اوج قله‌های افتخار و سعادت خواهیم رسید. اللهم عجل لولیک الفرج والعافیه و النصر و اجعلنا من خیر انصاره و اعوانه و شیعته والمستشهدین بین یدیه.


خدایا ببخش مرا:

به خاطر مطالبی که به خاطر تو ننوشتم،
به خاطر کامنت‌هایی که تو در آن نبودی،
از اینکه با مطالبم بنده‌ای را از تو دور کردم،
که می‌توانستم با اطلاع بیشتر بنویسم اما کم کاری کردم،
که وقتی مطالبم پرنظر و پر بازدید شد، گمان کردم که از سعی تلاش خودم است و تو را فراموش کردم،
که در وبلاگی مطلبی به چشمم خورد که تو در آن بودی ولی در آن تأمل و درنگ نکردم،
به خاطر اینکه به دوستی در وبلاگی بی‌ادبی و یا بی‌اعتنایی کردم،
به خاطر اینکه شکر این نعمت را بجا نیاوردم،
برای اینکه بدون قصد قربت پشت میز کار نشستم،
که گاهی اوقات به جای وظیفه و تکلیف به سلیقه خود نوشتم و نظر گذاشتم،
که کلبه ام آماده پذیرایی از حضرت ولیعصر (عج) نبود، چرا که برای خود مینوشتم نه برای او،
خدایا از «تو» نوشتن را به من آموختی، «برای تو» نوشتن هم به من بیاموز که چه سخت و چه شیرین است «برای تو» نوشتن.


اَللّهُمَّ الْعَنْ اَوَّلَ ظالِمٍ ظَلَمَ حَقَّ مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ وَ آخِرَ تابِعٍ لَهُ عَلى ذلِکَ
بایگانی
نویسندگان

۸ مطلب در ارديبهشت ۱۳۹۳ ثبت شده است

مادربزرگ مادربزرگم تو مطبخش چای دم میکرده و میگفته: یاد چای دم کردن های قدیم روی هیزم در هوای آزاد به خیر!

مادر مادربزرگم با سماور زغالی چای دم میکرده و میگفته: چای هم چای های مطبخ!

مادربزرگم هم با سماور گازی چای دم میکرده، اما هیچوقت طعم چای های زغالی را از یاد نمی برده!

مادر من هم که با کتری و چای ساز چای دم میکنه میگه: چای هم چای های قدیم!

منم چند سال دیگه دلم هوای چای های چای ساز امروز را خواهد کرد!

مصطفی برزی / Mostafa Barzi

اسمش را گذاشته است "آزادی های یواشکی زنان".  300 هزار نفر آن را لایک کرده اند. فعالیت اما محدود شده است به عکس هایی از زنان با صاحبان نامعلوم که درجاهایی خلوت حجاب را از سر برداشته اند!


مصطفی برزی / Mostafa Barzi

دریادار "علی فدوی" فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، یکی از باسابقه‌ترین فرماندهان این نیرویی است که هفتم اردیبهشت 1389 با حکم فرمانده معظم کل قوا به فرماندهی ندسا منصوب شد.

وی روز سه شنبه 16 اردیبهشت 93 در گفتگو با خبرگزاری فارس به تشریح برخی موضوعات مهم داخلی، بین‌المللی و دفاعی پرداخت که مهمترین بخش این گفتگو را می توان این قسمت دانست که وی گفت: تامین توان هوایی آمریکا در صحنه نبرد، برعهده هواپیماهای موجود روی ناوهایشان است، لذا طبیعی است که ما می‌‌‌خواهیم این ناوها را غرق کنیم.

 http://dana.ir/News/93080.html

مصطفی برزی / Mostafa Barzi

ردپای "هرودز" در ایران

بازارهای سنتی و دکان‌های محلی، سال‌های متمادی همراه با حفظ بار سنتی و فرهنگ بومی هر منطقه، مهم ‌ترین محور ارتباطی فضای شهری به شمار می‌آمد. این بازارها نه فقط محلی برای دیدارها، مذاکرات و انجام معاملات اقتصادی بودند، بلکه مکانی برای صلح و برقراری پیمان‌ها به حساب می‌آمدند و در زندگی اجتماعی، فرهنگی، سیاسی و دینی مردم ایران نقش موثری داشتند.

مصطفی برزی / Mostafa Barzi

http://arshnews.ir/images/docs/000079/n00079926-b.jpg

http://www.farhangnews.ir/content/74609

ایران به زودی باید با مشکل بزرگی دست و پنجه نرم کند، مشکلی  که می تواند روی کشاورزی و تولید مواد غذایی نیز تاثیرگذار باشد. بله، صحبت از بی آبی و خشکسالی است.

 

هشدارهای چند سال اخیر در مورد کم آبی آنقدر جدی شده که مسئولان تامین آب تهران از تابستان سال گذشته اعلام کردند که اگر مردم 20 درصد در مصرف آب صرفه جویی نکنند، با قطعی و جیره بندی آب در پایتخت مواجه خواهیم شد.

مصطفی برزی / Mostafa Barzi

غذا حاضر است ، اما دلم به حال کارگری می‌سوزد که ساعت‌ها زیر این لباس‌ و کلاه سنگین از دور به ما لبخند می‌زند.

مصطفی برزی / Mostafa Barzi

جماعت روشنفکر بیمار در ایران، حاضرند ایران را فدای یک ایران شناس کنند. اساساً آنها به استقلال می خندند و به آزادی در برابر سلطه آمریکا نهایت تأسف می خورند و بیشتر در هوس آزادی در برابر خداوند می جنگند.

این گروه بی هویت و بی ریشه در ایران، ابتدا سعی کردند که از «سنت»، چوب دو سر طلا بسازند. سنت صحیح گذشتگان و دین را به تقلید از امثال وُلتر به تمسخر بگیرند و آن را زیر چرخ های خشن تجدد له کنند و از سویی، بی ریشگی خود را لای تب آلودی به برخی عناصری سنتی با اهداف مدرن پنهان کنند.

از این رو، به تقدیس قهوه خانه و چاپارخانه و مفرغ کهنه و تعمیر بت و شاه و شاه بازی پرداختند تا این عناصر نوستالوژیک را به خدمت ان جی اُ های غربزده در آورند؛ و از این طریق نیز سنت را به بردگی ببرند.

البته آنان توانستند برخی را دور قلیان جمع کنند و با همین دود، داد بزنند که ما هم هستیم. با این حال، جامعه ایران، دارای یک مزیت بزرگ دیگر است که جماعت روشنفکر را همزمان با جماعت وهابی تکفیری کلافه کرده است؛ مفهومی به اسم «امام» و «امامزاده» و بقاع متبرکه.

وقتی هر سال ده ها میلیون نفر به اماکن متبرکه و امامزاده ها می روند و معماری اسلامی و ارزشهای اسلامی را باز اندیشی می کنند و خود را با آن تراز می کنند، حسادت جماعت بی ریشه را برانگیخته است و وقتی نمی توانند به سبک تکفیری ها، اماکن متبرکه را تخریب کنند، فکر می کنند بتواند با مبارزه مثبت و امامزاده تراشی به هدف برسند؛ تا قبر امثال ریچارد فرای، جاسوس سیا، همزمان که نماد معماری و تمدن غرب است، ضد ارزشهای ضد بشری غرب و وابستگی به ام الفساد قرن و شیطان بزرگ و قبله آمال شان  را کمک کند؛ به قولی، قلیانی باشد که یک مشت ورشکسته را دور خود جمع کند.

http://seraj24.ir/images/news/54364/thumbs/54364.jpg
مصطفی برزی / Mostafa Barzi
http://jomhouriat.ir/PooyaSoftPublisher/Storage/Images/20140415120927cb-tvhd.jpg
http://www.jamnews.ir/detail/News/341316

با وجود گذشت بیش از 20 روز از مرگ "ریچارد فرای" شرق شناس آمریکایی، هنوز او را دفن نکرده اند و عده ای بر خود فرض گرفته اند که به هر قیمتی به وصیت وی عمل کنند.

آقای فرای وصیت کرده است که او را در اصفهان یا باغ نارنجستان شیراز، افغانستان یا تاجیکستان دفن کنند. وی اولویت را به اصفهان، کنار زاینده رود و در مجاورت استاد خود "آرتور پوپ" داده است. قبر آرتور پوپ در اصفهان بوده و دارای بارگاهی گنبدی شکل است.

اما کش یافتن ماجرا و درگرفتن جنجال در حاشیه این وصیت، به محملی برای بحث و اختلاف نظر در داخل تبدیل شده است. هدایت رسانه ای این جریان نیز با محوریت رسانه های غربی و همراهی و همسویی رسانه های وابسته به یک طیف خاص در حال انجام است.

 رسانه های بیگانه و اغراق درباره شخصیت ریچارد فرای

شاید اصلی ترین رسانه فارسی زبان که بیشترین حجم خبرسازی در این زمینه را داشته، بی بی سی فارسی (BBCPersian) باشد. وب سایت فارسی بی بی سی مورخ 13 فروردین 1393 با اشاره به درگذشت فرای، آثار وی در زمینه ایران شناسی را بی نظیر توصیف کرد و تلاش نمود از فرای ستاره ای دست نیافتنی بسازد که حتی ایرانپرستان و ایراندوستان نیز حسرت رسیدن به جایگاه او را در دل دارند!

بی بی سی برای جلب عواطف ایرانیان نسبت به این مستشرق امریکایی، در ادعایی غلوآمیز، وی را آشتی دهنده بخش بزرگی از ایرانیان با فرهنگ کهن خود -بویژه در دوره بعد از اسلام!- معرفی کرد و سفرهای متعدد آقای فرای به گوشه و کنار ایران و شیوه رفتاری او در مواجهه با مردم کشورمان را شاهدی بر عشق و علاقه مفرط پروفسور امریکایی به ایران زمین خواند. رسانه دولتی انگلیس در عین حال با اشاره به عکس های یادگاری فرای با ایرانیان، خاطرنشان کرد که وی در ملاقات های چهره به چهره اش با مردم تصریح می کرده که یک آمریکایی است.

 وب سایت بی بی سی در مطلب دیگری که روز 22 فروردین منتشر کرده، باز هم از عشق آتشین فرای به ایران سخن به میان آورده و می نویسد: "علاقه‌اش به ایران و تلاش‌هایی که برای آن کرده، کمتر از ایرانیانی نیست که در خاک این کشور به دنیا آمده‌اند."

 

تصویر شماره (1)

 

خط اغراق درباره شخصیت ایران شناس آمریکایی در بی بی سی فارسی، با مقاله "تورج بابایی" استاد تاریخ دانشگاه کالیفرنیا، آغاز شد. (تصویر1)

این استاد دانشگاه که یادداشتی مشابه در تمجید از فرای در روزنامه شرق منتشر کرده (تصویر3) او را یک آمریکایی توصیف کرد که در اوج بحران روابط ایران و آمریکا -یعنی در بحبوحه پیروزی انقلاب- به خاطر ایران و ایرانی سینه سپر می کرد و از آن ها در برابر آمریکایی ها دفاع می کرد!

البته این استاد دانشگاه کالیفرنیا در یادداشت بعدی خود برای بخش فارسی بی بی سی (تصویر8) کلی ناسزا و توهین نثار شهروندان ایرانی کرده است که شرح آن در ادامه خواهد آمد.

یادداشت نویس بی بی سی، فرای را یک "ایران دوست استثنایی" جلوه داده که توانسته نام خراسان را دوباره زنده کند!

 

دیگر رسانه بیگانه که بعد از بی بی سی خط چهره سازی مثبت از ریچارد فرای را پی گرفته، رادیوفردا (radiofarda) است. این رسانه که از سوی سازمان سیا اداره می شود، در وب سایت خود بعد از اعلام خبر درگذشت فرای، او را یکه تاز و از آغازگران جریان ایران شناسی نامید.

 

مصطفی برزی / Mostafa Barzi