* شانس نام مستعار خداست *

با زبانی سرخ همچنان سری سبز دارم

* شانس نام مستعار خداست *

با زبانی سرخ همچنان سری سبز دارم

* شانس نام مستعار خداست *
با زبانی سرخ، همچنان سری سبز دارم

❤ بِسمِ اللهِ الرَحـمنِ الرَحیم. وَإِن یَکَادُ الَّذِینَ کَفَرُوا لَیُزْلِقُونَکَ بِأَبْصَارِهِمْ لَمَّا سَمِعُوا الذِّکْرَ وَ یَــقُـــولُـــونَ إِنَّهُ لَمَجْنُونٌ و ما هُوَ إلا ذکرٌ اللعالمین❤

سال‌هاست که جنگ پایان یافته ولی هنوز عطش شهادت بر لب‌های خشک و ترک خورده بشر تازیانه می‌زند. آن زمان که دروازه‌های بهشت باز بود هر کسی با حرفه‌ای خود را به آن باب می‌رساند و ما نسل سومی‌ها (یا همان دهه شصتی‌ها) هم که دستمان درگیر صفر و یک است، بابی را گشودیم تا جرعه‌ای را تا شهادت بنوشیم. افتخارم این است که سرباز ولایت فقیه هستم و هرچند دستم خالیست، اما دلم پر است از عشق به ولایت. افتخارم پایبندی به دین مبین اسلام و فرهنگ و تمدن غنی ملی ایرانی است؛ که اگر این دو را در کنار هم حفظ کنیم به اوج قله‌های افتخار و سعادت خواهیم رسید. اللهم عجل لولیک الفرج والعافیه و النصر و اجعلنا من خیر انصاره و اعوانه و شیعته والمستشهدین بین یدیه.


خدایا ببخش مرا:

به خاطر مطالبی که به خاطر تو ننوشتم،
به خاطر کامنت‌هایی که تو در آن نبودی،
از اینکه با مطالبم بنده‌ای را از تو دور کردم،
که می‌توانستم با اطلاع بیشتر بنویسم اما کم کاری کردم،
که وقتی مطالبم پرنظر و پر بازدید شد، گمان کردم که از سعی تلاش خودم است و تو را فراموش کردم،
که در وبلاگی مطلبی به چشمم خورد که تو در آن بودی ولی در آن تأمل و درنگ نکردم،
به خاطر اینکه به دوستی در وبلاگی بی‌ادبی و یا بی‌اعتنایی کردم،
به خاطر اینکه شکر این نعمت را بجا نیاوردم،
برای اینکه بدون قصد قربت پشت میز کار نشستم،
که گاهی اوقات به جای وظیفه و تکلیف به سلیقه خود نوشتم و نظر گذاشتم،
که کلبه ام آماده پذیرایی از حضرت ولیعصر (عج) نبود، چرا که برای خود مینوشتم نه برای او،
خدایا از «تو» نوشتن را به من آموختی، «برای تو» نوشتن هم به من بیاموز که چه سخت و چه شیرین است «برای تو» نوشتن.


اَللّهُمَّ الْعَنْ اَوَّلَ ظالِمٍ ظَلَمَ حَقَّ مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ وَ آخِرَ تابِعٍ لَهُ عَلى ذلِکَ
بایگانی
نویسندگان

این هفته تهران کانون رفت‌وآمدهای دیپلماتیک در سطح بالاست. اول هفته مدیرکل آژانس بین‌المللی به تهران آمد و سپس رئیس روس اتم روانه ایران شد و امروز هم قرار است «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه و «الهام علی اف» رئیس جمهور آذربایجان برای شرکت در اجلاس سه جانبه وارد تهران شوند.

نشست سه جانبه تهران، دومین نشست سه جانبه ای است که سه رییس جمهور را در کنار هم قرار می دهد تا هرکدام از طرف‌ها ضمن تاکید بر موضوعات مشترک، اهداف ویژه‌ خود را دنبال کنند. در اولین نشست سه‌ جانبه توافق شد که هماهنگی در خصوص مسائل منطقه‌ای و بین‌المللی و تلاش برای تقویت همکاری اقتصادی و بازرگانی بین این کشورها ادامه یابد. مذاکرات در حوزه‌های بازرگانی، حمل و نقل، انرژی و تحولات منطقه در دستور کار روسای جمهور سه کشور قرار دارد.

اولین نشست روسای جمهور سه کشور در مرداد ۱۳۹۵ در باکو برگزار شد. در سال ۱۳۹۴ در جریان علی‌اف به تهران، روسای جمهور ایران و آذربایجان به این تصمیم رسیدند که باحضور رییس جمهور روسیه نشست مشترکی را با محوریت ترانزیت برگزار کنند.

رئیس جمهور یکی از کشورهای نزدیک به آمریکا، یعنی آذربایجان به تهران سفر خواهد کرد که این امر نشان می‌دهد سیاست ایران‌ هراسی ترامپ توسط متحدین آمریکا در حال نادیده گرفته شدن است. آذربایجان یکی از متحدین آمریکا است و حضور الهام علی‌اف در این نشست دارای معنی زیادی است و در واقع نشان می‌دهد که حتی متحدین آمریکا تحت فشارهای واشنگتن، سیاست دوری از ایران را انتخاب نکرده‌اند.

سفر پوتین به تهران را هم باید یکی از مهمترین تحولات منطقه دانست. روسیه به دلیل فشارهای غرب به سمت تقویت روابط خود با کشورهای دیگر روی آورده و ضمن پیش بینی مشکلات آتی واشنگتن و همچنین شکست‌های مکرر آن در عراق و سوریه و پایان عمر داعش، تلاش می‌کند در معادلات آینده جهانی که با ظهور قدرت‌های جدید همراه خواهد بود جای خود را باز کند. مسکو تلاش می کند تا عملا با همگی بازیگران برجسته منطقه تعامل داشته باشد. این سومین سفر رسمی ولادیمیر پوتین به ایران است، وی در مدت ۱۷ سال تصدی ریاست کاخ کرملین حدود ۴۰۰ سفر خارجی انجام داده که تا‌کنون دو مورد آن به مقصد ایران بوده است.

هرچند که اکثر رسانه ها در پوشش خبر این اجلاس سه جانبه تاکید کردند که سفر پوتین و علی اف به تهران به منظور دیدارهای سه جانبه اقتصادی صورت می گیرد، ولی باید گفت به طور حتم موضوعات اقتصادی فقط مسئله مورد بحث در این نشست سه جانبه نیست و حتما روسای جمهور سه کشور در موضوعات مهم دیگری مانند مشکلات منطقه به صورت سه جانبه یا دو به‌ دو گفت‌وگو خواهند کرد. موضوعاتی مانند چگونگی مبارزه با افراطی‌گری و تروریسم و خاموش کردن آتش درگیری‌ها با کمترین هزینه. به نظر می رسد مسئله سوریه پس از داعش، مهمترین موضوع گفتگوی حسن روحانی و ولادیمیر پوتین باشد.

مصطفی میرزاباقری برزی

مصطفی برزی / Mostafa Barzi

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی