* شانس نام مستعار خداست *

با زبانی سرخ همچنان سری سبز دارم

* شانس نام مستعار خداست *

با زبانی سرخ همچنان سری سبز دارم

* شانس نام مستعار خداست *
با زبانی سرخ، همچنان سری سبز دارم

❤ بِسمِ اللهِ الرَحـمنِ الرَحیم. وَإِن یَکَادُ الَّذِینَ کَفَرُوا لَیُزْلِقُونَکَ بِأَبْصَارِهِمْ لَمَّا سَمِعُوا الذِّکْرَ وَ یَــقُـــولُـــونَ إِنَّهُ لَمَجْنُونٌ و ما هُوَ إلا ذکرٌ اللعالمین❤

سال‌هاست که جنگ پایان یافته ولی هنوز عطش شهادت بر لب‌های خشک و ترک خورده بشر تازیانه می‌زند. آن زمان که دروازه‌های بهشت باز بود هر کسی با حرفه‌ای خود را به آن باب می‌رساند و ما نسل سومی‌ها (یا همان دهه شصتی‌ها) هم که دستمان درگیر صفر و یک است، بابی را گشودیم تا جرعه‌ای را تا شهادت بنوشیم. افتخارم این است که سرباز ولایت فقیه هستم و هرچند دستم خالیست، اما دلم پر است از عشق به ولایت. افتخارم پایبندی به دین مبین اسلام و فرهنگ و تمدن غنی ملی ایرانی است؛ که اگر این دو را در کنار هم حفظ کنیم به اوج قله‌های افتخار و سعادت خواهیم رسید. اللهم عجل لولیک الفرج والعافیه و النصر و اجعلنا من خیر انصاره و اعوانه و شیعته والمستشهدین بین یدیه.


خدایا ببخش مرا:

به خاطر مطالبی که به خاطر تو ننوشتم،
به خاطر کامنت‌هایی که تو در آن نبودی،
از اینکه با مطالبم بنده‌ای را از تو دور کردم،
که می‌توانستم با اطلاع بیشتر بنویسم اما کم کاری کردم،
که وقتی مطالبم پرنظر و پر بازدید شد، گمان کردم که از سعی تلاش خودم است و تو را فراموش کردم،
که در وبلاگی مطلبی به چشمم خورد که تو در آن بودی ولی در آن تأمل و درنگ نکردم،
به خاطر اینکه به دوستی در وبلاگی بی‌ادبی و یا بی‌اعتنایی کردم،
به خاطر اینکه شکر این نعمت را بجا نیاوردم،
برای اینکه بدون قصد قربت پشت میز کار نشستم،
که گاهی اوقات به جای وظیفه و تکلیف به سلیقه خود نوشتم و نظر گذاشتم،
که کلبه ام آماده پذیرایی از حضرت ولیعصر (عج) نبود، چرا که برای خود مینوشتم نه برای او،
خدایا از «تو» نوشتن را به من آموختی، «برای تو» نوشتن هم به من بیاموز که چه سخت و چه شیرین است «برای تو» نوشتن.


اَللّهُمَّ الْعَنْ اَوَّلَ ظالِمٍ ظَلَمَ حَقَّ مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ وَ آخِرَ تابِعٍ لَهُ عَلى ذلِکَ
بایگانی
نویسندگان

۱۱ مطلب در مرداد ۱۳۹۳ ثبت شده است

 واژه کودتا  که از زبان فرانسوی وارد زبان فارسی شده، به معنی ضربه ناگهانی به دولت است. این واژه در فرهنگ سیاسی یعنی برافکندن دولت و جابجایی قدرت در درون نظام از گروهی به گروه دیگر که معمولا به صورت ناگهانی و قهرآمیز صورت می گیرد که حتی می تواند پیامدهای اجتماعی نیز در پی داشته باشد.

یک کودتا در دو صورت موفق خواهد شد: یا فعالان سیاسی در جامعه کم شمار باشند و یا کودتا باید به تایید بخش جالب توجهی از فعالان سیاسی برسد. تقسیم قدرت نیز در کودتا میان گروه های سیاسی به سختی صورت می گیرد و در غیاب این شرایط کودتا به شکست یا جنگ داخلی می انجامد.

فرق انقلاب با کودتا در این است که انقلاب ماهیت مردمی دارد ولی کودتا چنین نیست. در کودتا یک اقلیت مسلح و مجهز به نیرو، در مقابل اقلیت که حاکم بر اکثریت جامعه است، قیام میکنند و وضع‏ موجود را در هم می ریزد و خود جای گروه قبلی قرار میگیرد و این استقرار ارتباطی به صالح یا ناصالح بودن کودتاگران ندارد؛ آنچه که اهمیت دارد اینست که در کودتا اکثریت مردم از حساب خارج هستند و در فعل و انفعالات نقشی ندارند.

www.dana.ir/News/129304.html

مصطفی برزی / Mostafa Barzi

پنجشنبه شب در برنامه " دیروز، امروز، فردا" رییس ستاد انتخاباتی میرحسین موسوی در سال 88، افکار ضددینی سبز خود و همفکرانش را بیان، و همانند عاشورای 88 به امام حسین (ع) و عاشورا اهانت کرد.

" نجفقلی حبیبی" که در زمان اصلاحات یعنی از سال ۱۳۷۶ تا سال ۱۳۸۴ رئیس دانشگاه علامه طباطبایی بود، در رسانه ملی، رسانه ای که مدعیان جنبش فتنه گر سبز و در راس آنها رهبران آنها مدعی بودند که رسانه ملی خلاف واقع می گوید و حتی تحریم کرده بودند که در رسانه ملی شرکت نکنند!، در ادامه اهانت های بی پایان برخی در فضای بی چارچوب جامعه، با زیرسوال بردن مقدسات شیعه و با بیهوده دانستن مراسم عزاداری حضرت اباعبدالله الحسین علیه السلام گفت: سالانه در ایام عاشورا چه پول ها که درمملکت خرج میشود،اما بازده اینها چقدر است؟هیچی. چهار نفر گریه می کنند و تمام میشود!

برای مراقبت از مرزهای اعتقادی و مقابله با شبهه افکنی های امثال این فرد معلوم الحال، باید ادله تاریخی، منطقی مستند ارایه کرد تا در مقابل ویروس های خطرناک اینچنینی در سطح جامعه، پادزهر مناسبی تدارک دیده شود

مصطفی برزی / Mostafa Barzi

به دور است، هم از ادب حکمرانی، هم از آداب حکمرانی که به جای ساختار تحریم، فی‌الواقع لرزه بر ساختار منافع ملی بیندازیم، مکرر در مکرر بلرزانیم نفع ملت را، مکدر کنیم ملت را، بعد فرمایش کنیم؛ "به جهنم! بروند جایی که گرم باشد، نلرزند". این آیا ادبیات دولتمردی است؟! آن مرد که اینطور صحبت میکرد را لولو برد. آن وقت چطور قسم جلاله می‌خورند که؛ "والله بالله تالله به دوره قبل بازنمی‌گردیم"؟! اینکه شد همان، بلکه بدتر از آن! در یکی از موارد «بدتر از آن»، دیروز دادگاه لاهه، حکم اولیه پرونده نفتی را صادر کرد.

شگفتا! براساس حکم صادره، منافع ملی چندبرابر پولی که قرار است... آری! قرار است از خلال توافق کذا نصیب گردد، متضرر می‌شود. بی‌خود که نمی‌لرزد منافع ملی. بی‌تدبیری می‌بیند می‌لرزد. این روزها اطرافیانی از خود دولت اعتدال، ناظر بر فلان سوء مدیریت و بهمان کج‌روی، گاه مدعی می‌شوند؛ به رئیس‌جمهور "اطلاعات غلط" داده شده! بیش از یک سال پیش، جمیع رسانه‌های اصولگرا از کیهان و جوان گرفته تا جهان و فارس و تسنیم مرتب "اطلاعات درست" دادند که "براساس این سند و آن مدرک و معطوف به پرونده مذکور هرگز روا نیست کلید وزارت نفت را به آقای زنگنه بدهید. این انتخاب همانا و متضرر شدن، بلکه لرزیدن منافع ملی همانا".

مصطفی برزی / Mostafa Barzi

چند سال پیش موجی از پیامک هایی به راه افتاد، که مضمون اصلی آن ها شوخی با دکتر شریعتی بود. دامنه چنین جوک هایی آن قدر فراگیر شد که عده ای را به واکنش وا داشت و حتی خاطرم هست در همان دوران، برخی جامعه شناسان این پدیده را نگران کننده ندانستند و آن را موجی زودگذر تلقی کردند؛ که البته اینچنین نیز شد.

چند سالی گذشت تا نوبت به گوشی های هوشمند و ابزارهای پیامک رسان رایگان رسید و حالا دیگر به مدد این نورسیده های تکنولوژیکی (وایبر و واتس آپ، لاین، تلگرام و …) گروه های بسیاری برای اشتراک گذاری جوک و لطیفه بر روی گوشی های موبایل تشکیل شده و این وضعیت فرصتی شده برای بازگشت همان موج پیامکی که در ابتدای یادداشت به آن اشاره شد.

مصطفی برزی / Mostafa Barzi

زمانه با خود تغییر در پی دارد سبک زندگی ها، باورها و رفتارها در طول سالیان عوض می شود، تغییراتی که گاهی مثبتند و گاهی هم منفی.

یکی از این تغییرات در نوع پوشش و ظاهر است شاید این موضوع را به طور خاص وقتی نگاهی به آلبوم عکس هایتان یا یک فیلم قدیمی مثلا برای دهه ۶۰ می کنید به خوبی درک کنید.

تغییرات در نوع پوشش و ظاهر همیشه مثبت نبوده و تحت عوامل بسیاری فراز و نشیب های عجیب و غریبی به خود دیده است. پوشش و مدهایی که بر خلاف فلسفه خود نماد عریان گرایی و برهنگی و مروح آن در جامعه شده اند تیپ شلخته یا کثیف، شلوارهای فاق کوتاه و پاره، تی شرت های یقه باز، مانتوهای کوتاه و بدون دکمه و تنگ، ساپورت و.......

فرهنگ پوشش تحت تاثیر عوامل زیادی چون ماهواره و سایر رسانه ها، مانکن های خیابانی، شوهای زیرزمینی مطابق اهداف فرهنگی و اقتصادی وارد پازل تهاجم فرهنگی شده و یکی از ابزارها برای نیل جوامع به سمت عضوی از فرهنگ دهکده جهانی و غربی شدن می باشد.

مصطفی برزی / Mostafa Barzi

 صبح امروز خبر ناخوشایندی مربوط به سقوط مشکوک هواپیمای ایران-140 بلافاصله پس از اوج گیری از فرودگاه تهران، به سرعت به خبر یک همۀ خبرگزاری های و وبسایت های خبری-تحلیلی تبدیل شد که بنابر آخرین اخبار منتشره، تا این لحظه متاسفانه 42 نفر از سرنشینان و خدمۀ این هواپیما جان به جان آفرین تسلیم نمودند.

از روزهای نخستین ورود صنعت هوانوردی به کشور، سانحه‌های متعدی گاه ناگاه گریبانگیر این صنعت گردیده و امروزه این صنعت یکی از بالاترین میزان وقوع حوادث را در جهان داراست.

در ادامه نگاهی می اندازیم به تاریخچۀ سوانح هوایی ایران، پس از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی ایران تاکنون.

مصطفی برزی / Mostafa Barzi

وایبر دارد فراگیر میشود و این 20 نکته، نحوه روبرو شدن ما را با این پدیده، فهرست میکند.

1) پدیده نوظهوری است. بنابراین باید تمرین کنیم که چطور باید از آن استفاده کنیم. چقدر هم سخت است، پدیده یادگیری.

2) حُسن بزرگ: وایبر رایگان است و بنابراین برای پیام دادن (مسیج) و تماس تلفنی عالی است.

3) حُسن کوچک: وایبر "هنوز" فیلتر نیست.

4)درست کردن گروه کاری است که بعضی ها هر روز، روزی سه نوبت انجام میدهند.

5) ادد کردن (Add)شما به یک گروه، بی اطلاع و خواست شما، همان تگ فیسبوک است. خواهش هم فایده ندارد.

مصطفی برزی / Mostafa Barzi

بعد از دو سال از ماجرای وجود وایتکس در شیر، این بار وجود "روغن پالم" در لبنیات تیتر اصلی رسانه ها و روزنامه ها را به خود اختصاص داده است، روغنی که در سال های گذشته واردات و استفاده از آن به ایران ممنوع بود و جزو روغن های صنعتی به شمار می آمد.

به همین دلیل است که وزیر بهداشت نسبت به وجود این روغن که عامل بروز بیماری های قلبی و سرطان است، در صنایع لبنی به ویژه شیر ابراز نگرانی کرده که اظهارات وزیر تایید و تکذیب برخی مقامات مربوطه را هم به دنبال داشته تا جایی که "رضا باکری" رئیس انجمن صنایع لبنی از شنیدن این خبر از زبان وزیر بهداشت اظهار تعجب کرده و دبیر این انجمن اظهارات وزیر بهداشت را نوعی تشویش اذهان عمومی تلقی کرد.

 

البته اینکه وزارت جهاد کشاورزی و سازمان دامپزشکی به عنوان تایید کننده سلامت محصولات لبنی تاکنون متوجه این مسئله نشده اند، نیز خود جای سوال دارد!و جالب تر اینکه چرا هنوز سازمان استاندارد که مردم به اعتماد آنها این محصولات را مصرف ‌می کنند، روزه سکوت گرفته و هیچ توضیحی در این باره ارائه نکرده‌اند که خود تامل‌برانگیز است.

مصطفی برزی / Mostafa Barzi

دفاتر تولید تعدادی از شبکه های ماهواره ای که در چهار استان کشور به طور مخفیانه و غیرقانونی در راستای ایجاد اختلافات مذهبی و تشدید تفرقه در جهان اسلام و تخریب وجهه تشیع فعالیت می نمودند، توسط سربازان گمنام امام زمان(عج) در وزارت اطلاعات شناسایی گردیده و با حکم قضایی تعطیل و عوامل آنها بازداشت شدند.

انتشار خبر فوق برای افرادی که نسبت به این شبکه ها اطلاعاتی کمی دارند، شاید گنگ و مبهم به نظر برسد اما رصدکنندگان اقدامات "عمامه های انگلیسی" و "شیعه لندنی" به خوبی می توانند به نقطه سیبل این اقدام قاطع دستگاه امنیتی پی ببرند.

این تحلیل زمانی به واقعیت نزدیکتر می شود که در خبر وزارت اطلاعات، اختلاف افکنی بین پیروان مذاهب اسلامی از طریق توهین و افترا به مقدسات آنها، اهانت به علمای جهان اسلام، اعلام هفته برائت در مقابل هفته وحدت، تبلیغ و ترویج سبک های غلط، خرافی و خشن عزاداری، محور و رویکرد اصلی برنامه های تولیدی این دفاتر عنوان شده است.

مصطفی برزی / Mostafa Barzi

نزدیک به 30 روز از جنایت وحشیانه و نژادپرستانه صهیونیست های خون آشام در غزه می گذرد و طی این مدت، علاوه بر کوک کشی سگ هار آمریکا در منطقه، اتفاقات جالب توجهی به وقوع پیوسته است.

آن روی سکه جنایات ضدبشری رژیم جعلی اسراییل، رونمایی از اقتدار، وحدت و ضرب شست مقاومت به رهبری انقلاب اسلامی ایران است که بعضا برای نخستین بار مشاهده شده است.

ادبیات تهاجمی امام خامنه ای در مقابل حمله ناجوانمردانه کافران حربی به بلاد اسلامی از جمله نکات شاخص و کمک سابقه ای است که در این مدت تجربه می شود. اعلان علنی لزوم مسلح کردن مردم کرانه باختری در فلسطین و تکرار چندباره آن نشان از این نکته دارد که انقلاب اسلامی برای نابودی و محو کامل رژیم جعلی اسراییل کمربندها را محکم بسته و به نوعی، لحظه شمار زمان موعود است.

مصطفی برزی / Mostafa Barzi

آقا مجتبی است دیگر، ساده و بدون دنگ و فنگ آقازاده ها

مصطفی برزی / Mostafa Barzi