* شانس نام مستعار خداست *

با زبانی سرخ همچنان سری سبز دارم

* شانس نام مستعار خداست *

با زبانی سرخ همچنان سری سبز دارم

* شانس نام مستعار خداست *
با زبانی سرخ، همچنان سری سبز دارم

❤ بِسمِ اللهِ الرَحـمنِ الرَحیم. وَإِن یَکَادُ الَّذِینَ کَفَرُوا لَیُزْلِقُونَکَ بِأَبْصَارِهِمْ لَمَّا سَمِعُوا الذِّکْرَ وَ یَــقُـــولُـــونَ إِنَّهُ لَمَجْنُونٌ و ما هُوَ إلا ذکرٌ اللعالمین❤

سال‌هاست که جنگ پایان یافته ولی هنوز عطش شهادت بر لب‌های خشک و ترک خورده بشر تازیانه می‌زند. آن زمان که دروازه‌های بهشت باز بود هر کسی با حرفه‌ای خود را به آن باب می‌رساند و ما نسل سومی‌ها (یا همان دهه شصتی‌ها) هم که دستمان درگیر صفر و یک است، بابی را گشودیم تا جرعه‌ای را تا شهادت بنوشیم. افتخارم این است که سرباز ولایت فقیه هستم و هرچند دستم خالیست، اما دلم پر است از عشق به ولایت. افتخارم پایبندی به دین مبین اسلام و فرهنگ و تمدن غنی ملی ایرانی است؛ که اگر این دو را در کنار هم حفظ کنیم به اوج قله‌های افتخار و سعادت خواهیم رسید. اللهم عجل لولیک الفرج والعافیه و النصر و اجعلنا من خیر انصاره و اعوانه و شیعته والمستشهدین بین یدیه.


خدایا ببخش مرا:

به خاطر مطالبی که به خاطر تو ننوشتم،
به خاطر کامنت‌هایی که تو در آن نبودی،
از اینکه با مطالبم بنده‌ای را از تو دور کردم،
که می‌توانستم با اطلاع بیشتر بنویسم اما کم کاری کردم،
که وقتی مطالبم پرنظر و پر بازدید شد، گمان کردم که از سعی تلاش خودم است و تو را فراموش کردم،
که در وبلاگی مطلبی به چشمم خورد که تو در آن بودی ولی در آن تأمل و درنگ نکردم،
به خاطر اینکه به دوستی در وبلاگی بی‌ادبی و یا بی‌اعتنایی کردم،
به خاطر اینکه شکر این نعمت را بجا نیاوردم،
برای اینکه بدون قصد قربت پشت میز کار نشستم،
که گاهی اوقات به جای وظیفه و تکلیف به سلیقه خود نوشتم و نظر گذاشتم،
که کلبه ام آماده پذیرایی از حضرت ولیعصر (عج) نبود، چرا که برای خود مینوشتم نه برای او،
خدایا از «تو» نوشتن را به من آموختی، «برای تو» نوشتن هم به من بیاموز که چه سخت و چه شیرین است «برای تو» نوشتن.


اَللّهُمَّ الْعَنْ اَوَّلَ ظالِمٍ ظَلَمَ حَقَّ مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ وَ آخِرَ تابِعٍ لَهُ عَلى ذلِکَ
بایگانی
نویسندگان

امروزه تعداد زیادی از مردم از شبکه های اجتماعی استفاده می کنند و برای انتخاب کالاهای مورد نظر خود آنها را مورد توجه قرار می دهند. بسیاری از برندها نیز تصمیم به استفاده از شبکه های اجتماعی برای تبلیغ و معرفی خود گرفته اند. موفقیت در فضای مجازی نیازمند برنامه ریزی و رعایت برخی نکات ریز است. در ادامه هفت مورد اساسی و ضروری برای موفقیت برند در شبکه های اجتماعی ارائه شده است.

 

ارزش ارائه دهید نه تبلیغات

مخاطبان شما در فضای شبکه اجتماعی چون به آنچه ارائه می دهید علاقه دارند برای اولین بار با شما ارتباط برقرار می کنند. آنها مایل هستند که از برنامه های فروش آینده شما اطلاع داشته باشند و از تخیف ها آگاه شوند اما نباید تنها به آنها تبلیغ ارائه دهید. اگر دوربین عکاسی و فیلم برداری می فروشید می توانید محتوای مربوط به هنر عکاسی و فناوری جدید مربوط به آن را ارائه دهید و در خلال آن به معرفی محصولات خود بپردازید.مخاطبان شما اگر تبلیغات تکراری و خسته کننده را همواره مشاهده کنند از شما خسته خواهند شد و به زودی صفحه شما را ترک خواهد کرد. در عوض به یادماندنی باشید و به جای تبلیغات مداوم ارزش ارائه دهید تا مطمئن باشید مخاطتان جذب شده و به شما علاقه پیدا می کند.

 

از افراد با نفوذ به عنوان اهرم استفاده کنید

شبکه های اجتماعی جایی است که افراد با نفوذ و دارای تعداد بالای دنبال کننده می توانند تاثیر بسیار زیادی بگذارند. استفاده از چهره های شناخته شده، این چهره می توانند شامل تولیدکنندگان محتوا، چهره های سینمایی و تلویزیونی و ورزشی باشند. گرچه موارد استثنا نیز وجود دارد اما در اکثر مواقع استفاده از چهره های شناخته شده و تاثیرگذار به عنوان سفیر می تواند تاثیر عالی بگذارد.

 

اندکی هزینه کنید!

شبکه های اجتماعی رایگان هستند. اما این به معنای رایگان بودن موفقیت در آنها نیست؛ باید برای دیده شدن و موفقیت هزینه کنید. پرداخت هزینه برای تبلیغات یک نوع سرمایه گذاری است. باید با هزینه کردن برای تبلیغات بتوانید مخاطب را به صفحه خود بیاورید و تعداد دفعات دیده شدن صفحه خود را افزایش دهید. علاوه بر این می توانید از امکان تبلیغ هوشمند بسترهایی مثل فیسبوک استفاده کنید و تبلیغات خود را جهت دار کنید.

 

بدون خسته کردن مخاطب، زیاد پست بگذارید

باید برندتان در ذهن مشتری ثبت کنید. پس باید تعداد قابل توجهی پست بگذارید تا مخاطب (مخاطب یعنی همان مشتری!) شما را همیشه ببیند. اما مواظب باشید اگر تمام پست های صفحه مخاطب شما مربوط به پست های شما باشد پس او دلزده خواهد شد و شما را دنبال نخواهد کرد. زیاد پست بگذارید اما مخاطب را خسته نکنید.

 

سریع به مشکلات و شکایت ها پاسخ دهید

شبکه های اجتماعی این امکان را به مشتریان داده که خیلی سریع تر و راحت تر از قبل در مورد محصول و خدمتی که گرفته اند نظر بدهند و شکایت خود را مطرح کنند. به راحتی می توانند روی صفحه شما نظر بگذارند و با یک پست خوب یا بد در مورد محصول شما توجه دهها نفر (هر نفر یعنی یک مشتری بالقوه!) را به شما جلب کند.
پس به هوش باشید؛ هر کسی که پیام یا نظری گذاشت سریع واکنش نشان دهید؛ اگر ناراضی بود به او رسیدگی کنید، مشکلش را حل کنید تا او راضی برگردد. اگر راضی بود از او تشکر کنید. به هیچ وجه، به هیچ وجه پیام او را حذف نکنید چون او به هر صورتی که شده پیام خود را به گوش مردم می رساند؛ شاید حتی به صفحه رقیب مراجعه کند که این امر یک فاجعه است!

مشتریان در فضای مجازی واقعا قدرتمند هستند، می توانند نظر دیگران را عوض کنند یا اینکه آنها را به خرید از شما ترغیب کنند. اگر نظر مشتریان نسبت به شما مثبت باشد تصویر برند در نظر مشتری را بهبود دهند و همچنین برند شما را از طریق بازاریابی دهانی ارتقا دهند.

 

آنالیز کنید

بعضی صاحبان کسب و کار می گویند: “اصلا فضای مجازی به درد ما نمی خورد!”. آنها بدون برنامه مدتی در فضای شبکه های اجتماعی بوده اند و بدون بررسی و تحلیل و در نتیجه بدون هیچ دستاوردی عرصه را ترک کرده اند. شما باید صفحات خود را بررسی و تحلیل کنید. نمی توانید تصادفی پست بگذارید و بعد انتظار موفقیت داشته باشید. ببینید مخاطب کدام پست را پسندیده است؟ با کدام یک بیشتر تعامل کرده است؟ از کدام پست راضی نبوده؟ آیا حجم تبلیغات زیاد است یا مناسب است؟ کدام محتوا بیشترین کلیک و لایک را به سمت شما آورده است؟ به واکنش مردم اهمیت دهید تا صفحه شما موفق تر باشد.

 

روی تعداد کمی شبکه متمرکز باشید

ممکن است با خود بگویید: تلگرام مخاطب زیادی دارد، باید آنجا حضور داشته باشیم، در اینستاگرام هم باید حضور داشته باشیم و فیسبوک هم جزء ملزومات است! حال شما در چند برنامه حضور دارید اما در هیچ کدام متخصص نیستید، منابع مالی و تبلیغ خود را همه جا پخش کرده اید و در هیچ جا موفق نشده اید.

ابتدا یک شبکه مناسب برای خود انتخاب کنید و سپس با تمام قوا وارد آن شوید. آنقدر متمرکز باشید که در آن شبکه به موفقیت زیای برسید سپس با توسعه خود می توانید وارد شبکه های مختلف شوید. نباید با تقسیم توان خود، موفقیت را از خود دور کنید

مصطفی برزی / Mostafa Barzi

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی