* شانس نام مستعار خداست *

با زبانی سرخ همچنان سری سبز دارم

* شانس نام مستعار خداست *

با زبانی سرخ همچنان سری سبز دارم

* شانس نام مستعار خداست *
با زبانی سرخ، همچنان سری سبز دارم

❤ بِسمِ اللهِ الرَحـمنِ الرَحیم. وَإِن یَکَادُ الَّذِینَ کَفَرُوا لَیُزْلِقُونَکَ بِأَبْصَارِهِمْ لَمَّا سَمِعُوا الذِّکْرَ وَ یَــقُـــولُـــونَ إِنَّهُ لَمَجْنُونٌ و ما هُوَ إلا ذکرٌ اللعالمین❤

سال‌هاست که جنگ پایان یافته ولی هنوز عطش شهادت بر لب‌های خشک و ترک خورده بشر تازیانه می‌زند. آن زمان که دروازه‌های بهشت باز بود هر کسی با حرفه‌ای خود را به آن باب می‌رساند و ما نسل سومی‌ها (یا همان دهه شصتی‌ها) هم که دستمان درگیر صفر و یک است، بابی را گشودیم تا جرعه‌ای را تا شهادت بنوشیم. افتخارم این است که سرباز ولایت فقیه هستم و هرچند دستم خالیست، اما دلم پر است از عشق به ولایت. افتخارم پایبندی به دین مبین اسلام و فرهنگ و تمدن غنی ملی ایرانی است؛ که اگر این دو را در کنار هم حفظ کنیم به اوج قله‌های افتخار و سعادت خواهیم رسید. اللهم عجل لولیک الفرج والعافیه و النصر و اجعلنا من خیر انصاره و اعوانه و شیعته والمستشهدین بین یدیه.


خدایا ببخش مرا:

به خاطر مطالبی که به خاطر تو ننوشتم،
به خاطر کامنت‌هایی که تو در آن نبودی،
از اینکه با مطالبم بنده‌ای را از تو دور کردم،
که می‌توانستم با اطلاع بیشتر بنویسم اما کم کاری کردم،
که وقتی مطالبم پرنظر و پر بازدید شد، گمان کردم که از سعی تلاش خودم است و تو را فراموش کردم،
که در وبلاگی مطلبی به چشمم خورد که تو در آن بودی ولی در آن تأمل و درنگ نکردم،
به خاطر اینکه به دوستی در وبلاگی بی‌ادبی و یا بی‌اعتنایی کردم،
به خاطر اینکه شکر این نعمت را بجا نیاوردم،
برای اینکه بدون قصد قربت پشت میز کار نشستم،
که گاهی اوقات به جای وظیفه و تکلیف به سلیقه خود نوشتم و نظر گذاشتم،
که کلبه ام آماده پذیرایی از حضرت ولیعصر (عج) نبود، چرا که برای خود مینوشتم نه برای او،
خدایا از «تو» نوشتن را به من آموختی، «برای تو» نوشتن هم به من بیاموز که چه سخت و چه شیرین است «برای تو» نوشتن.


اَللّهُمَّ الْعَنْ اَوَّلَ ظالِمٍ ظَلَمَ حَقَّ مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ وَ آخِرَ تابِعٍ لَهُ عَلى ذلِکَ
بایگانی
نویسندگان

در حالی که تیم مذاکره کننده کشورمان با جدیت تمام وارد مسقط عمان شده بود تا مذاکرات فشرده، پیچیده و سرنوشت سازی را بر سر حقوق ملی و رفع نقاط ضعف توافق ضعیف ژنو با حریف آمریکایی برگزار کند، جان کری، وزیر امور خارجه یانکی ها، قبل از آخرین دور مذاکرات با ظریف، به گشت و گذار و خرید در بازار مسقط رفت و این اقدام غیردیپلماتیک وی، منجر به تاخیر 15 دقیقه ای در آغاز دور چهارم مذاکره شد.


همین اتفاق کوچک به تنهایی بیانگر این نکته است که مقامات مغرور و زیاده خواه آمریکایی، فهمیده اند که بعضی ها(!) در ایران آنان را "کدخدا" می دانند و اینک می کوشند تا مناسبات رفتار "کدخدا" با "رعیت" را اعمال کنند.


در جریان مذاکره نیز، اگرچه طرف ایرانی به اشتباه می کوشد تا همه چیز را محرمانه و دور از چشم مردم به پیش ببرد، اما همین رفتار غیرشفاف، منجر به دادن فضای رسانه ای به بنگاه های خبرپراکنی غربی - آمریکایی شده و آنان تلاش می کنند در سایه بی خبری رسانه های ایرانی، انواع و اقسام دروغ ها، شایعات و حاشیه ها را برای افکار عمومی داخلی و خارجی منتشر کنند.

از سوی دیگر، خروجی احتمالی 4 دور مذاکره طی دو روز در مسقط نیز تقویت کننده این احتمال است که آمریکایی ها نمی خواهند از آنچه که در جریان توافق ضعیف ژنو به دست آورده اند، پا پس بکشند و اینک، امتیازات به مراتب بیشتر و "ترکمانچای‎‌تری" نسبت به ژنو را مطالبه می کنند.

آنها، نه تنها در مساله حق غنی سازی و تعداد سانتریفیوژها با نیازهای عملی ایران فرسنگ ها فاصله دارند، بلکه در بحث تحریم ها نیز، با استناد به آنچه که در متن توافق ضعیف ژنو آمده و طرف ایرانی نیز آن را پذیرفته(!) معتقدند که از میان انواع و اقسام تحریم های ظالمانه و ضدبشری وضع شده علیه ملت ایران، تنها بخش کوچکی از آن (تحریم های مرتبط با هسته ای که در اختیار رییس جمهور آمریکاست و شامل شرکت ها و افراد آمریکایی نیز نمی شود) را می خواهند پس از طی 2 سال دوره تمکین ایران و پس از اعلام راستی آزمایی آژانس بین المللی انرژی اتمی به حالت تعلیق (نه لغو) درآورند.

این، بخشی از زیاده خواهی و گستاخی آمریکایی هاست که در سایه "دیپلماسی لبخند" به آنان هدیه شده و اینک جان کری، با فراغت تمام و سرمست از "برد یکطرفه ای" که به دست آورده، دست در جیب کرده و در اوج مذاکرات به گشت و گذار و خرید از بازار می رود.

اگر تصاویر در آغوش کشیدن زن و مرد مذاکره کننده غربی پس از اعلام توافق ضعیف ژنو در 3 آذر 1392 را مجددا مشاهده شود، متوجه خواهیم شد که آن سرمستی از پیروزی، بی جهت نبود و امروز، از بازی دروغ "برد - برد"، فقط یک "برد" به نفع حریف در ژنو ثبت شده است.


هرچه هست، براساس رهنمود امام خامنه ای، فعلا به تیم مذاکره کننده به عنوان "فرزندان انقلاب" اعتماد داریم اما معتقدیم که اشتباهات فاحش آنان در روند مذاکرات 1/5 ساله اخیر، منجر به فرصت سوزی بسیار برای کشورمان، تحمیل هزینه های مادی و معنوی گسترده به ایران، افزودن زیاده خواهی و گستاخی نزد مقامات آمریکایی و قرار گرفتن در دور تسلسل باطلی شده است که البته این اشتباهات، همچنان ادامه دارد.

در آخر، تنها به ذکر تیتروار یکی از آخرین اشتباهات تیم مذاکره کننده پرداخته می شود و آن، تنزل در سطح مذاکرات از ایران و 1+5 به ایران و آمریکاست. اتفاقی که منجر به دلخوری کشورهای چین و روسیه شده و همزمان، سه کشور اروپایی را نیز از دور مذاکرات خارج نموده است.

رسمیت بخشی به توهم "کدخداپنداری آمریکا" یک اشتباه استراتژیک است که خسارات گسترده ای را وارد کرده و خواهد کرد.

مصطفی برزی / Mostafa Barzi

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی