* شانس نام مستعار خداست *

با زبانی سرخ همچنان سری سبز دارم

* شانس نام مستعار خداست *

با زبانی سرخ همچنان سری سبز دارم

* شانس نام مستعار خداست *
با زبانی سرخ، همچنان سری سبز دارم

❤ بِسمِ اللهِ الرَحـمنِ الرَحیم. وَإِن یَکَادُ الَّذِینَ کَفَرُوا لَیُزْلِقُونَکَ بِأَبْصَارِهِمْ لَمَّا سَمِعُوا الذِّکْرَ وَ یَــقُـــولُـــونَ إِنَّهُ لَمَجْنُونٌ و ما هُوَ إلا ذکرٌ اللعالمین❤

سال‌هاست که جنگ پایان یافته ولی هنوز عطش شهادت بر لب‌های خشک و ترک خورده بشر تازیانه می‌زند. آن زمان که دروازه‌های بهشت باز بود هر کسی با حرفه‌ای خود را به آن باب می‌رساند و ما نسل سومی‌ها (یا همان دهه شصتی‌ها) هم که دستمان درگیر صفر و یک است، بابی را گشودیم تا جرعه‌ای را تا شهادت بنوشیم. افتخارم این است که سرباز ولایت فقیه هستم و هرچند دستم خالیست، اما دلم پر است از عشق به ولایت. افتخارم پایبندی به دین مبین اسلام و فرهنگ و تمدن غنی ملی ایرانی است؛ که اگر این دو را در کنار هم حفظ کنیم به اوج قله‌های افتخار و سعادت خواهیم رسید. اللهم عجل لولیک الفرج والعافیه و النصر و اجعلنا من خیر انصاره و اعوانه و شیعته والمستشهدین بین یدیه.


خدایا ببخش مرا:

به خاطر مطالبی که به خاطر تو ننوشتم،
به خاطر کامنت‌هایی که تو در آن نبودی،
از اینکه با مطالبم بنده‌ای را از تو دور کردم،
که می‌توانستم با اطلاع بیشتر بنویسم اما کم کاری کردم،
که وقتی مطالبم پرنظر و پر بازدید شد، گمان کردم که از سعی تلاش خودم است و تو را فراموش کردم،
که در وبلاگی مطلبی به چشمم خورد که تو در آن بودی ولی در آن تأمل و درنگ نکردم،
به خاطر اینکه به دوستی در وبلاگی بی‌ادبی و یا بی‌اعتنایی کردم،
به خاطر اینکه شکر این نعمت را بجا نیاوردم،
برای اینکه بدون قصد قربت پشت میز کار نشستم،
که گاهی اوقات به جای وظیفه و تکلیف به سلیقه خود نوشتم و نظر گذاشتم،
که کلبه ام آماده پذیرایی از حضرت ولیعصر (عج) نبود، چرا که برای خود مینوشتم نه برای او،
خدایا از «تو» نوشتن را به من آموختی، «برای تو» نوشتن هم به من بیاموز که چه سخت و چه شیرین است «برای تو» نوشتن.


اَللّهُمَّ الْعَنْ اَوَّلَ ظالِمٍ ظَلَمَ حَقَّ مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ وَ آخِرَ تابِعٍ لَهُ عَلى ذلِکَ
بایگانی
نویسندگان

اسمش را گذاشته است "آزادی های یواشکی زنان".  300 هزار نفر آن را لایک کرده اند. فعالیت اما محدود شده است به عکس هایی از زنان با صاحبان نامعلوم که درجاهایی خلوت حجاب را از سر برداشته اند!



ادمین یا همان مدیر صفحه "
معصومه علی نژاد قمی" معروف به "مسیح علی نژاد" است. همان خبرنگار و همکار قدیم در مجلس شورای ششم و هفتم!! و خبرنگار جنجالی ضدانقلاب که هر از گاهی به خیال خود گرد و خاکی به پا می کند! صفحه را که باز می کنی، تیک آبی کنار اسم حاکی از آن است که پیجی وریفای شده است که به عبارتی نشان می دهد فیس بوک این پیج را تایید کرده است.

هر چه تایم لاین صفحه را به سمت پایین تر می بری، عکس هایی را از زنان و دختران می بینی که در مکان های خلوت روسری را از سر برداشته اند و برای این آزادی یواشکی به به و چه چه می کنند؛ عکس هایی که صاحبانش معلوم نیست و اصلا مشخص نیست عکس ها برای چه کسانی است و از کجا آمده است!


۲۳۲ عکس وجود دارد که البته تمامی آنها عکس های آزادی های یواشکی نیستند و برخی از آنها آرشیو عکس های خبرگزاری های داخلی است و چندین عکس هم یا متعلق به خود علی نژاد است یا تصاویر روزنامه های خارجی است! و برخی هم مربوط به قبل از انقلاب!



اما بازتاب این صفحه در رسانه های غربی بسیار گسترده بود؛ انگار که اگر کسی نداند به خیال خود، به زودی انقلابی در وضعیت حجاب زنان ایرانی قرار است رخ دهد!

سه صفحه از مجله معروف "اینترناتزیوناله" ایتالیا، صفحه اول لوموند، روزنامه گاردین و روزنامه آلمانی اشپیگل، بی.بی.سی، دویچه وله و رادیو فردا و ... از رسانه هایی هستند که این موضوع را بازتاب داده اند و به آن پرداخته اند. ۲۸۸هزار نفر صفحه را لایک کرده اند. با وجود ۲۸۸هزار نفر دنبال کننده، تعداد عکس ها به زور به ۲۲۵ عدد می رسد.


این درحالی است که خود مسیح علی نژاد با ذوق وشوق فراوان گفته بود که در هر دو دقیقه یک عکس به هر کدام از صفحات او ایمیل می شود و او "از این همه حجمِ یواشکی هایی که می خواهند فریاد شود" شوک زده است! البته اگر آنطور که خود علی نژاد می گوید، باید حساب عکس ها از ابتدای باز شدن این صفحه ( اول ماه می) به اندازه کل جمعیت ایران رسیده باشد.


اگرچه تهرانی ها بیشترین لایک را برای این صفحه زده اند، اما تعداد زیادی از این ۲۸۸هزار نفر در خارج از ایران زندگی می کنند که فکر نمی کنم  اصلا احتیاجی به آزادی یواشکی داشته باشند!

از سویی دیگر پدیده ای که این روزها در دنیای مجازی رواج یافته است، خرید لایک و فالوئر است که ادمین با پرداخت مبلغی یا از راه های مخصوص دیگر می تواند تعداد زیادی لایک و فالوئر برای صفحه خود جمع کند. حتی اگر از این مورد نیز فاکتور بگیریم، نمی توان وجود دنبال کننده های فیک یا جعلی را نادیده گرفت.


 

اگر فرض را بر این بگذاریم که تمام فالوئرها و طرفداران "آزادی های یواشکی زنان" واقعی باشند، تنها ۰.۰۸درصد از آنها تصاویر آزادی های یواشکی خود را با مسیح علی نژاد درمیان گذاشته اند؛ موضوعی که با ادعای علی نژاد زمین تا آسمان تفاوت دارد.

حتی اگر تعداد مردان و پسران دنبال کننده صفحه را در نظر بگیریم، باز هم این نسبت برای کسی که ادعای کلید زدن آزادی حجاب زنان را دارد، کمی خنده دار به نظر می رسد! چون اصولا در هیچ کجای دنیا، یک صفحه اجتماعی با 250 عکس نمی تواند عقاید اجتماعی یک ملت را تغییر دهد.

مصطفی برزی / Mostafa Barzi

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی