* شانس نام مستعار خداست *

با زبانی سرخ همچنان سری سبز دارم

* شانس نام مستعار خداست *

با زبانی سرخ همچنان سری سبز دارم

* شانس نام مستعار خداست *
با زبانی سرخ، همچنان سری سبز دارم

❤ بِسمِ اللهِ الرَحـمنِ الرَحیم. وَإِن یَکَادُ الَّذِینَ کَفَرُوا لَیُزْلِقُونَکَ بِأَبْصَارِهِمْ لَمَّا سَمِعُوا الذِّکْرَ وَ یَــقُـــولُـــونَ إِنَّهُ لَمَجْنُونٌ و ما هُوَ إلا ذکرٌ اللعالمین❤

سال‌هاست که جنگ پایان یافته ولی هنوز عطش شهادت بر لب‌های خشک و ترک خورده بشر تازیانه می‌زند. آن زمان که دروازه‌های بهشت باز بود هر کسی با حرفه‌ای خود را به آن باب می‌رساند و ما نسل سومی‌ها (یا همان دهه شصتی‌ها) هم که دستمان درگیر صفر و یک است، بابی را گشودیم تا جرعه‌ای را تا شهادت بنوشیم. افتخارم این است که سرباز ولایت فقیه هستم و هرچند دستم خالیست، اما دلم پر است از عشق به ولایت. افتخارم پایبندی به دین مبین اسلام و فرهنگ و تمدن غنی ملی ایرانی است؛ که اگر این دو را در کنار هم حفظ کنیم به اوج قله‌های افتخار و سعادت خواهیم رسید. اللهم عجل لولیک الفرج والعافیه و النصر و اجعلنا من خیر انصاره و اعوانه و شیعته والمستشهدین بین یدیه.


خدایا ببخش مرا:

به خاطر مطالبی که به خاطر تو ننوشتم،
به خاطر کامنت‌هایی که تو در آن نبودی،
از اینکه با مطالبم بنده‌ای را از تو دور کردم،
که می‌توانستم با اطلاع بیشتر بنویسم اما کم کاری کردم،
که وقتی مطالبم پرنظر و پر بازدید شد، گمان کردم که از سعی تلاش خودم است و تو را فراموش کردم،
که در وبلاگی مطلبی به چشمم خورد که تو در آن بودی ولی در آن تأمل و درنگ نکردم،
به خاطر اینکه به دوستی در وبلاگی بی‌ادبی و یا بی‌اعتنایی کردم،
به خاطر اینکه شکر این نعمت را بجا نیاوردم،
برای اینکه بدون قصد قربت پشت میز کار نشستم،
که گاهی اوقات به جای وظیفه و تکلیف به سلیقه خود نوشتم و نظر گذاشتم،
که کلبه ام آماده پذیرایی از حضرت ولیعصر (عج) نبود، چرا که برای خود مینوشتم نه برای او،
خدایا از «تو» نوشتن را به من آموختی، «برای تو» نوشتن هم به من بیاموز که چه سخت و چه شیرین است «برای تو» نوشتن.


اَللّهُمَّ الْعَنْ اَوَّلَ ظالِمٍ ظَلَمَ حَقَّ مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ وَ آخِرَ تابِعٍ لَهُ عَلى ذلِکَ
بایگانی
نویسندگان

درست در روز‌هایی که ایالات متحده به دنبال اعمال تحریم فروش بنزین به ایران است، فاز دوم پالایشگاه میعانات گازی ستاره خلیج‌فارس با حضور رئیس‌جمهور به بهره‌برداری رسید، پالایشگاهی که می‌تواند ایران را در برابر تحریم بنزین مصون کند.

طی دو دهه گذشته، واردات بنزین یکی از مهمترین چالش‌های پیش روی اقتصاد کشورمان بوده و حتی با وجود اجرای طرح سهمیه‌بندی بنزین، در بلندمدت هیچ‌گاه امکان خودکفایی کامل از واردات این فرآورده نفتی در کشور حاصل نشد. متوسط مصرف بنزین کشور نزدیک به ۸۰ میلیون لیتر در روز است که با توجه به تولید حدود ۶۵ میلیون لیتر بنزین در پالایشگاه‌های موجود نفت کشور، عملا شکافی ۱۵میلیون لیتری بین عرضه و تقاضای بنزین در کشور وجود دارد که مابقی بنزین مورد نیاز کشور از محل واردات تامین شده است.

به همین دلیل ساخت پالایشگاه ستاره خلیج فارس با استفاده از خوراک میعانات گازی تولیدی از فازهای جدید پارس جنوبی مهمترین برنامه خودکفایی از واردات بنزین کشور محسوب می‌شود که در دولت قبل کلید خورد و فاز نخست این پالایشگاه اردیبهشت 96 افتتاح شد. در روز‌هایی که آمریکا به دنبال اعمال تحریم فروش بنزین به ایران است، فاز دوم این پالایشگاه نیز در هفتم تیر 97 به بهره‌برداری رسید و قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء(ص) در نظر دارد با تامین مالی پروژه، فاز سوم این پالایشگاه را تا پایان سال به بهره‌برداری برساند، پالایشگاهی که می‌تواند ایران را در برابر تحریم بنزین مصون کند.

پالایشگاه میعانات گازی ستاره خلیج‌فارس نخستین پالایشگاه طراحی‌شده بر اساس خوراک میعانات گازی کشور با ظرفیت پالایش 360 هزار بشکه در روز در قالب سه فاز 120 هزار بشکه‌ای با هدف تولید بنزین، گازوییل، گاز مایع و سوخت جت در 25 کیلومتری غرب بندرعباس در زمینی به مساحت 700 هکتار احداث شده و با راه‌اندازی فاز دوم، میزان تولید بنزین یورو۵ از ۱۲ به ۲۴ میلیون لیتر در روز و تولید نفت گاز نیز از چهار به هشت میلیون لیتر در روز می‌رسد.

تولید روزانه 36 میلیون لیتر بنزین با کیفیت یورو5، 14 میلیون لیتر گازوئیل سبک و سنگین، بیش از سه میلیون لیتر سوخت جت، بیش از چهار میلیون لیتر گاز مایع، 130 تن گوگرد جامد و 425 تُن هیدروژن از محصولات نهایی این پالایشگاه به شمار می‌رود.

از بهره‌برداری از فازهای یک تا پنج پارس جنوبی در سال 83 و برداشت همزمان میعانات گازی در کنار گاز طبیعی، لزوم ساخت یک پالایشگاه میعانات گازی و فرآورش این ماده در داخل کشور، برای مسئولین وزارت نفت آشکار شد. زیرا میعانات گازی مشتری‌های کمی در سطح دنیا داشت و فروش آن حداقل از لحاظ گستردگی بازار به آسانی نفت خام نبود. از طرفی پالایشگاه‌های با خوراک میعانات گازی در مقایسه با پالایشگاه‌های نفت خام، توان بسیار بالاتری در تولید بنزین داشتند و به همین جهت از اقتصاد مطلوب تری برخوردار بودند. این دو مسئله، ضرورت احداث یک پالایشگاه میعانات گازی را به روشنی اثبات می‌کرد. به همین جهت ساخت پالایشگاه میعانات گازی ستاره خلیج فارس از سال 85 در دستور کار قرار گرفت.

قرارگاه خاتم‌الانبیای سپاه پاسداران این پروژه را از سال ۱۳۸۹ در دست گرفت، هرچند پیش از آن دو شرکت اروپایی مشغول ساخت آن بودند اما به دلیل تحریم‌ها، کار را رها کرده بودند و قرارگاه هم بعد از آن وارد میدان شد. در شرایط اوج کار تا ۱۷ هزار نفر به طور مستقیم در ساخت پالایشگاه ستاره خلیج فارس مشغول فعالیت بودند که تعداد آنها سه برابر نیروی انسانی موجود در پارس جنوبی بود.

ساخت این پالایشگاه با ۷۰۰ هکتار مساحت از سال ۱۳۸۵ آغاز شد اما با کندی پیش می‌رفت تا این که از بهمن ۱۳۸۹ و در اوج تحریم های ظالمانه، ساخت آن به جهادگران قرارگاه خاتم‌الانبیای سپاه پاسداران واگذار شد و از آن پس بود که تکمیل این پالایشگاه، سرعت گرفت.

سردار کوثری: سپاه موفقیت‌های بزرگی در کمک به دولت دارد

در همین رابطه «اسماعیل کوثری» جانشین فرمانده قرارگاه ثارالله (ع) سپاه با تاکید بر نگاه بومی و مدیریت انقلابی گفت: از همان روز اولی که حضرت امام خمینی (ره) دستور تشکیل سپاه را صادر فرمودند، سپاه به جز خدمات نظامی، در موضوعات مختلف نیز توانمندی‌های خودش را نشان داد، چرا که در قانون هم آمده که در زمان صلح نیروهای مسلح باید به کمک دولت بیایند و سپاه نیز در راستای این قانون، توانست موفقیت‌های بزرگی را به دست آورند از جمله ساختن سدهای بزرگ، اتوبان‌سازی و ساخت نیروگاه‌ها و پالایشگاه‌ها از جمله ساخت پالایشگاه میعانات گازی ستاره خلیج‌فارس.

وی یکی از وظایف سپاه را سازندگی برشمرد و افزود: سپاه فقط برای بُعد نظامی تشکیل نشد و در حیطه سازندگی نیز دارای توانمندی بالایی است که می‌توانند کارهای بزرگی را انجام دهند که حتی به بیرون از کشور نیازی نداریم مگر در موارد خاص و ساخت و اتمام پالایشگاه میعانات گازی ستاره خلیج‌فارس، سخنان حضرت امام (ره) و رهبری که فرموند «ما می‌توانیم روی پای خود بایستیم» را در عمل نشان داد.

جانشین فرمانده قرارگاه ثارالله (ع) سپاه با انتقاد از تفکر برخی مسئولین که وابسته به بیگانه هستند گفت: توانمندی‌های ما در کشور بسیار بالاست ولی متاسفانه کسانی هستند حتی در جایگاه مسئولیتی که تفکرشان، تفکر وابستگی به بیگانگان هست و دائم می‌خواهند سرشان در آخور بیگانگان باشد و نمی‌گذارند کارها با سرعت بیشتری جلو رود و همیشه مانع پیشرفت کارها می‌شوند.

اتمام پالایشگاه ستاره خلیج فارس که نماد خودکفایی و خوداتکایی است، این باور را بار دیگر در ما تقویت می‌کند که بدون کمک بیگانه و بر اساس شعار «ما می‌توانیم» می‌شود در همه عرصه‌ها و بدون نیاز و وابستگی به بیگانگان مشکلات را حل کرد که احداث پالایشگاه ستاره خلیج‌فارس که در اوج تحریم ها احداث شده و حاصل نگاه به توان درون زای کشور و بومی سازی دانش فنی است را نیز در همین راستا می‌شود تفسیر کرد.

http://ana.ir/news/400903

سیدمصطفی میرزاباقری برزی

مصطفی برزی / Mostafa Barzi

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی