* شانس نام مستعار خداست *

با زبانی سرخ همچنان سری سبز دارم

* شانس نام مستعار خداست *

با زبانی سرخ همچنان سری سبز دارم

* شانس نام مستعار خداست *
با زبانی سرخ، همچنان سری سبز دارم

❤ بِسمِ اللهِ الرَحـمنِ الرَحیم. وَإِن یَکَادُ الَّذِینَ کَفَرُوا لَیُزْلِقُونَکَ بِأَبْصَارِهِمْ لَمَّا سَمِعُوا الذِّکْرَ وَ یَــقُـــولُـــونَ إِنَّهُ لَمَجْنُونٌ و ما هُوَ إلا ذکرٌ اللعالمین❤

سال‌هاست که جنگ پایان یافته ولی هنوز عطش شهادت بر لب‌های خشک و ترک خورده بشر تازیانه می‌زند. آن زمان که دروازه‌های بهشت باز بود هر کسی با حرفه‌ای خود را به آن باب می‌رساند و ما نسل سومی‌ها (یا همان دهه شصتی‌ها) هم که دستمان درگیر صفر و یک است، بابی را گشودیم تا جرعه‌ای را تا شهادت بنوشیم. افتخارم این است که سرباز ولایت فقیه هستم و هرچند دستم خالیست، اما دلم پر است از عشق به ولایت. افتخارم پایبندی به دین مبین اسلام و فرهنگ و تمدن غنی ملی ایرانی است؛ که اگر این دو را در کنار هم حفظ کنیم به اوج قله‌های افتخار و سعادت خواهیم رسید. اللهم عجل لولیک الفرج والعافیه و النصر و اجعلنا من خیر انصاره و اعوانه و شیعته والمستشهدین بین یدیه.


خدایا ببخش مرا:

به خاطر مطالبی که به خاطر تو ننوشتم،
به خاطر کامنت‌هایی که تو در آن نبودی،
از اینکه با مطالبم بنده‌ای را از تو دور کردم،
که می‌توانستم با اطلاع بیشتر بنویسم اما کم کاری کردم،
که وقتی مطالبم پرنظر و پر بازدید شد، گمان کردم که از سعی تلاش خودم است و تو را فراموش کردم،
که در وبلاگی مطلبی به چشمم خورد که تو در آن بودی ولی در آن تأمل و درنگ نکردم،
به خاطر اینکه به دوستی در وبلاگی بی‌ادبی و یا بی‌اعتنایی کردم،
به خاطر اینکه شکر این نعمت را بجا نیاوردم،
برای اینکه بدون قصد قربت پشت میز کار نشستم،
که گاهی اوقات به جای وظیفه و تکلیف به سلیقه خود نوشتم و نظر گذاشتم،
که کلبه ام آماده پذیرایی از حضرت ولیعصر (عج) نبود، چرا که برای خود مینوشتم نه برای او،
خدایا از «تو» نوشتن را به من آموختی، «برای تو» نوشتن هم به من بیاموز که چه سخت و چه شیرین است «برای تو» نوشتن.


اَللّهُمَّ الْعَنْ اَوَّلَ ظالِمٍ ظَلَمَ حَقَّ مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ وَ آخِرَ تابِعٍ لَهُ عَلى ذلِکَ
بایگانی
نویسندگان

۶ مطلب در ارديبهشت ۱۳۹۶ ثبت شده است

به فاصله یک روز از پیروزی حسن روحانی، رییس جمهور آمریکا و پادشاه عربستان، ایران را تهدید به جنگ کرده اند.


روحانی در ایام انتخابات میگفت آمده تا ایران را از جنگ مصون بدارد. حالا جوهر ورقه اعلام پیروزی او خشک نشده که سعودی دور برداشته است؛ همان کشوری که روحانی در ایام انتخابات سنگ آن را به سینه میزد و رقبایش را متهم میکرد چرا با حمله کنندگان به سفارت سعودی ها در تهران زمانی عکس یادگاری گرفته اند. حالا لابد ملت منتظر است که ببینید رییس جمهور چگونه موضع خواهد گرفت.

 

این البته تازه شروع بازی است برای رییس دولتی که میان خود و حافظان امنیت مرز کشیده و به بیرون پالس "تسلیم های بیشتر" داده است. این اولین کادوی پیروزی روحانی است، اما آخرین آن نخواهد بود.

مصطفی برزی / Mostafa Barzi

حسن روحانی بار دیگر رییس جمهوری اسلامی ایران شد و به تمام کسانی که به او رای دادند تبریک میگویم، چرا که در مرام ما جز این نیست که رقیبمان را تکریم کنیم و انتخاب و نظر متفاوتش را محترم بشماریم.

حتی اگر مرحوم‌ هاشمی، میرحسین و کروبی در دو انتخابات سال هشتادوچهار و هشتادوهشت به رقیب پیروز خود پیام تبریک هم نداده باشند، اما اخلاق و منش و اعتقادات ما حکم می کند طور دیگری رفتار کنیم و به تمام کسانی که در انتخابات مثل ما فکر نکردند و روحانی را انتخاب کردند تبریک بگوییم.

با افتخار به تک تک کسانی که مردی از شهرستان سرخه سمنان را انتخاب کردند احترام می گذارم و بر خلاف کسانی که سال هشتادوهشت رای اکثریت مردم را درجه دو میدیدند، معتقدیم همه چند ده میلیون رای دهنده به روحانی محترمند.

 

 کسانی هم که به ظاهر رقابت انتخاباتی را باختند، باید تمرین باخت کنند و ظرفیتشان را بالا ببرند و در عمل مانند موسوی و کروبی و خیلی از هواداران فریب خورده و بی اطلاعشان از مسایل پشت پرده در سال هشتادوهشت نباشند که با یک شکست، همه چیز را از دست رفته دیدند و کارهایی کردند که هر کسی بعدها تاریخ را بخواند، عرق شرم بر پیشانیش بنشیند.

حسن روحانی چهار سال دیگر رئیس جمهور قانونی کشور است و من به عنوان کسی که به او رای ندادم و اصلا او را قبول ندارم و با گفتمان او مخالف هستم، باید بیش از بقیه حواسم باشد که شان و حرمت وی را حفظ کنم، چرا که او قبل از هر چیز به واسطه جایگاه حقوقیش محترم است‌و هر نقدی هم که داریم باید در چارچوب قانون، اخلاق و انصاف باشد و نباید کاری کنیم که فضای حرمت شکنی که دولت احمدی نژاد باب کرد را دامن بزنیم‌ و علیه دولت جدید هرچند مخالف ما، شکل بگیرد.

تکریم رقیب، قبل از هر چیز بالا بردن شان خود ماست، به اضافه اینکه ما قبل از اینکه روحانی یا رییسی برایمان موضوعیت داشته باشد، رییس جمهوری اسلامی ایران برایمان مهم است.

به عنوان یک مسلمان ایرانی که در این کشور زندگی می کنم، واقعا آرزو میکنم دولت جدید در حل مشکلات مردم و وعده های مثبتش موفق باشد و حتی اگر کمکی هم از دست هر کسی برمی آید باید انجام شود، چون حل مشکلات مردم نسبت به هر مساله دیگر اولویت دارد.
والعاقبة للمتقین

 

مصطفی برزی / Mostafa Barzi

و حال ما مختاریم! که از ولایت حمایت کنیم یا نه!

و حال ما مختاریم! تا زمانی که صلح و صفا است از ولایت دم بزنیم و گاه فتنه و بلا، تقیه کنیم!

و حال ما مختاریم! چرا که زین پس دنیا به کام نخواهد بود و اوضاع بر کسانی که از ولایت دم می زنند

و شیعه مولا هستند سخت تر خواهد شد.

و حال ما مختاریم! علوی باشیم، حسینی باشیم، مهدوی باشیم یا در کنار حرمله‌ها بایستیم!

مصطفی برزی / Mostafa Barzi


خدایا دمت گرم که بعد از گرانی دلار و تحریم، هنوز هم با پنجاه تومان هفتاد بلا را دفع میکنی/ خوشحالم که تحریم ها تو این یک مورد اثر نذاشته/ خدایا من فقط تورو دارم؛ مواظب خودت باش

 

مصطفی برزی / Mostafa Barzi

لذت نوشیدن چای بستگی خاص به هم پیالگی با همنشینت داره و اصولا کمی آب داغ + رنگ، میشه چایی که میتونه عطر اسانس یا آتیش نیز مکملش بشه.


مصطفی برزی / Mostafa Barzi

مدتی است از شهرهای مختلف خبر می رسد که مردم جلوی یک موسسه اعتباری تجمع کرده و درخواست دریافت سپرده شان را دارند، اما در قوی ترین اقتصادها و بهترین سیستم های بانکی اروپا هم اگر قرار باشد هر روز مردم جلوی یک بانک یا موسسه اعتباری تجمع کنند و پول خود را مطالبه کنند، حتما چالشی جدی ایجاد خواهد شد.

به گزارش زرین نامه؛ اگر این تجمعات (که حتماً برنامه ریزی شده است و خودجوش نیست!) روزانه جلوی موسسات اعتباری ادامه پیدا کند و این دومینو به بانک های خصوصی برسد، ممکن است اوضاع غیرقابل کنترل شود و تر و خشک سیستم بانکی را با هم بسوزاند. در این طور مواقع هیجان بر منطق غلبه می کند و بحران شکل میگیرد و حتی ضد نظام هم از این موقعیت همانند سالل 88 بهترین بهره را می تواند ببرد.

موسسات اعتباری بازوی نظام بانکی کشور هستند و رقیب بانک ها به شمار نمی آیند. این موسسات می توانند همسو با بانک ها به نیازهای موجود در کشور پاسخ دهند و از این جهت مسئولان مربوطه باید در این فضاهای ملتهب، از اظهار نظرهای هیجانی و استرس زا‌ پرهیز کنند و هر مشکلی مدیریت شود.

مصطفی برزی / Mostafa Barzi