* شانس نام مستعار خداست *

با زبانی سرخ همچنان سری سبز دارم

* شانس نام مستعار خداست *

با زبانی سرخ همچنان سری سبز دارم

* شانس نام مستعار خداست *
با زبانی سرخ، همچنان سری سبز دارم

❤ بِسمِ اللهِ الرَحـمنِ الرَحیم. وَإِن یَکَادُ الَّذِینَ کَفَرُوا لَیُزْلِقُونَکَ بِأَبْصَارِهِمْ لَمَّا سَمِعُوا الذِّکْرَ وَ یَــقُـــولُـــونَ إِنَّهُ لَمَجْنُونٌ و ما هُوَ إلا ذکرٌ اللعالمین❤

سال‌هاست که جنگ پایان یافته ولی هنوز عطش شهادت بر لب‌های خشک و ترک خورده بشر تازیانه می‌زند. آن زمان که دروازه‌های بهشت باز بود هر کسی با حرفه‌ای خود را به آن باب می‌رساند و ما نسل سومی‌ها (یا همان دهه شصتی‌ها) هم که دستمان درگیر صفر و یک است، بابی را گشودیم تا جرعه‌ای را تا شهادت بنوشیم. افتخارم این است که سرباز ولایت فقیه هستم و هرچند دستم خالیست، اما دلم پر است از عشق به ولایت. افتخارم پایبندی به دین مبین اسلام و فرهنگ و تمدن غنی ملی ایرانی است؛ که اگر این دو را در کنار هم حفظ کنیم به اوج قله‌های افتخار و سعادت خواهیم رسید. اللهم عجل لولیک الفرج والعافیه و النصر و اجعلنا من خیر انصاره و اعوانه و شیعته والمستشهدین بین یدیه.


خدایا ببخش مرا:

به خاطر مطالبی که به خاطر تو ننوشتم،
به خاطر کامنت‌هایی که تو در آن نبودی،
از اینکه با مطالبم بنده‌ای را از تو دور کردم،
که می‌توانستم با اطلاع بیشتر بنویسم اما کم کاری کردم،
که وقتی مطالبم پرنظر و پر بازدید شد، گمان کردم که از سعی تلاش خودم است و تو را فراموش کردم،
که در وبلاگی مطلبی به چشمم خورد که تو در آن بودی ولی در آن تأمل و درنگ نکردم،
به خاطر اینکه به دوستی در وبلاگی بی‌ادبی و یا بی‌اعتنایی کردم،
به خاطر اینکه شکر این نعمت را بجا نیاوردم،
برای اینکه بدون قصد قربت پشت میز کار نشستم،
که گاهی اوقات به جای وظیفه و تکلیف به سلیقه خود نوشتم و نظر گذاشتم،
که کلبه ام آماده پذیرایی از حضرت ولیعصر (عج) نبود، چرا که برای خود مینوشتم نه برای او،
خدایا از «تو» نوشتن را به من آموختی، «برای تو» نوشتن هم به من بیاموز که چه سخت و چه شیرین است «برای تو» نوشتن.


اَللّهُمَّ الْعَنْ اَوَّلَ ظالِمٍ ظَلَمَ حَقَّ مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ وَ آخِرَ تابِعٍ لَهُ عَلى ذلِکَ
بایگانی
نویسندگان

معرفی سخنگو یکی از سنت‌های متعارف اکثر دولت‌ها در جهان است. سخنگوی دولت مطلع​ترین چهره در هر کابینه​ای است که تصمیم‌ها، مصوبه‌ها و برنامه​های دولت را در اختیار رسانه‌ها و افکارعمومی قرار می‌دهد.

سخنگو گاهی خبرساز می‌شود و گاهی هم خبرسازی‌ها را تکذیب می‌کند. هم شایعات را تکذیب می​کند و هم گاهی خودش خبرساز می​شود. حضور سخنگو هم باعث شفاف‌سازی برخی مسائل و مواضع دولت و هم مانع ابهام‌آفرینی برخی اظهارات حامیان و مخالفان دولت می‌شود که در فضای جامعه منتشر شده است.

سخنگویی دولت در ایران سِمَتی دولتی است که با استقرار هر دولت پس از مراسم تحلیف، از جانب رئیس‌جمهور منتصب می‌شود. سخنگوی دولت به عنوان اصلی‌ترین مرجع اطلاع‌رسانی عملکرد دولت‌ در کشور، وظیفه پاسخگویی به افکار عمومی را عهده‌دار می‌باشد. با این‌ حال سایر اعضای کابینه دولت نیز موظفند در جریان اطلاع‌رسانی به رسانه‌های جمعی مشارکت داشته باشند.

هیات وزیران در جلسه مورخ 1376/09/16 بنا به پیشنهاد شماره .5855‌د مورخ 1376/09/03 سازمان امور اداری و استخدامی کشور و به استناد اصل یکصد و‌ سی و هشتم قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران، آیین‌نامه چگونگی تعیین و حدود وظایف سخنگوی هیئت دولت و تشکیل شورای اطلاع‌رسانی دولت را تصویب نمود.

محمدباقر نوبخت را فعلا می‌توان آخرین سخنگوی دولت نظام جمهوری اسلامی دانست، چرا که وی در فضای مجازی از کناره‌گیری خود از این سِمَت و موافقت حسن روحانی خبر داد.

نوبخت سوم مرداد به خبرنگاران گفت که «من از باب اینکه دست آقای رئیس‌جمهور باز باشد و حتی اگر یک در هزار وضعیت با تغییر من بهتر می‌شود آمادگی دارم که از دولت کنار بروم. من نتوانستم آقای رئیس‌جمهور را برای این کار قانع کنم و امیدوارم که ایشان تصمیم مقتضی را بگیرند» اما وی روز گذشته (سه‌شنبه نهم مرداد) در توئیتر خود نوشت: از رئیس‌جمهور درخواست نمودم به‌ دلیل شرایط جدید اجازه دهند همه توان خود را صرف کمک به ایشان در حوزه برنامه و بودجه نمایم و مسئولیت سخنگویی دولت را از دید دیگری بر عهده بگیرم که خوشبختانه مورد موافقت ایشان نیز قرار گرفت.

البته نوبخت تاکید کرده که همچنان در جایگاه ریاست سازمان برنامه و بودجه باقی خواهد ماند و فقط از سمت سخنگویی دولت کنار می‌رود.

به همین بهانه مروری کوتاه به معرفی 11 سخنگو در 12 دولت نظام جمهوری اسلامی ایران به ترتیب می‌پردازیم:

* عباس امیرانتظام در دوران دولت موقت از 24 بهمن 1357 تا دهم تیر 1358

* صادق طباطبایی در دوران دولت موقت از دهم تیر 1358 تا 14 آبان 1358

* حسن حبیبی در شورای انقلاب از 16 ‌آبان 1358 تا تیر 1359

* بهزاد نبوی در دولت بنی‌صدر و شهید رجایی از مرداد 1359 تا مهر 1360

* احمد توکلی در دولت آیت‌الله خامنه‌ای از 25 آذر 1360 تا یازدهم مرداد 1362

* عطاالله مهاجرانی در دولت سیدمحمد خاتمی از 1376 تا 1380

* عبدالله رمضان‌زاده در دولت سیدمحمد خاتمی از 28‌ آذر 1380 تا 12 مرداد 1384

* غلامحسین الهام در دولت محمود احمدی‌نژاد از 16 مرداد 1384 تا سوم شهریور 1388

* سید شمس‌الدین حسینی در دولت محمود احمدی‌نژاد از 20 دی 1388 تا دهم آبان 1391

* غلامحسین الهام در دولت محمود احمدی‌نژاد از 21 آذر 1391 تا 12 مرداد 1392

* محمدباقر نوبخت از ششم شهریور 1392 تا مرداد 1397

با اعلام رسمی کناره‌گیری نوبخت از سخنگویی دولت، حال باید منتظر ماند و دید سکان دوازدهمین سخنگوی دولت جمهوری اسلامی را چه کسی در دست می‌گیرد.

سیدمصطفی میرزاباقری برزی

 

www.ana.ir/news/411352

مصطفی برزی / Mostafa Barzi

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی