* شانس نام مستعار خداست *

با زبانی سرخ همچنان سری سبز دارم

* شانس نام مستعار خداست *

با زبانی سرخ همچنان سری سبز دارم

* شانس نام مستعار خداست *
با زبانی سرخ، همچنان سری سبز دارم

❤ بِسمِ اللهِ الرَحـمنِ الرَحیم. وَإِن یَکَادُ الَّذِینَ کَفَرُوا لَیُزْلِقُونَکَ بِأَبْصَارِهِمْ لَمَّا سَمِعُوا الذِّکْرَ وَ یَــقُـــولُـــونَ إِنَّهُ لَمَجْنُونٌ و ما هُوَ إلا ذکرٌ اللعالمین❤

سال‌هاست که جنگ پایان یافته ولی هنوز عطش شهادت بر لب‌های خشک و ترک خورده بشر تازیانه می‌زند. آن زمان که دروازه‌های بهشت باز بود هر کسی با حرفه‌ای خود را به آن باب می‌رساند و ما نسل سومی‌ها (یا همان دهه شصتی‌ها) هم که دستمان درگیر صفر و یک است، بابی را گشودیم تا جرعه‌ای را تا شهادت بنوشیم. افتخارم این است که سرباز ولایت فقیه هستم و هرچند دستم خالیست، اما دلم پر است از عشق به ولایت. افتخارم پایبندی به دین مبین اسلام و فرهنگ و تمدن غنی ملی ایرانی است؛ که اگر این دو را در کنار هم حفظ کنیم به اوج قله‌های افتخار و سعادت خواهیم رسید. اللهم عجل لولیک الفرج والعافیه و النصر و اجعلنا من خیر انصاره و اعوانه و شیعته والمستشهدین بین یدیه.


خدایا ببخش مرا:

به خاطر مطالبی که به خاطر تو ننوشتم،
به خاطر کامنت‌هایی که تو در آن نبودی،
از اینکه با مطالبم بنده‌ای را از تو دور کردم،
که می‌توانستم با اطلاع بیشتر بنویسم اما کم کاری کردم،
که وقتی مطالبم پرنظر و پر بازدید شد، گمان کردم که از سعی تلاش خودم است و تو را فراموش کردم،
که در وبلاگی مطلبی به چشمم خورد که تو در آن بودی ولی در آن تأمل و درنگ نکردم،
به خاطر اینکه به دوستی در وبلاگی بی‌ادبی و یا بی‌اعتنایی کردم،
به خاطر اینکه شکر این نعمت را بجا نیاوردم،
برای اینکه بدون قصد قربت پشت میز کار نشستم،
که گاهی اوقات به جای وظیفه و تکلیف به سلیقه خود نوشتم و نظر گذاشتم،
که کلبه ام آماده پذیرایی از حضرت ولیعصر (عج) نبود، چرا که برای خود مینوشتم نه برای او،
خدایا از «تو» نوشتن را به من آموختی، «برای تو» نوشتن هم به من بیاموز که چه سخت و چه شیرین است «برای تو» نوشتن.


اَللّهُمَّ الْعَنْ اَوَّلَ ظالِمٍ ظَلَمَ حَقَّ مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ وَ آخِرَ تابِعٍ لَهُ عَلى ذلِکَ
بایگانی
نویسندگان

کردستان عراق یا اقلیم کردستان، یک منطقه خودمختار در بخش شمالی کشور عراق است که از شرق با ایران و از شمال با ترکیه و از غرب با سوریه هم مرز است و مرکز آن شهر اربیل است. دولت خودمختار این منطقه با وجود مخالفت‌های دولت مرکزی عراق و اعتراضات منطقه‌ای و بین‌المللی، سوم مهر ماه امسال (۲۵ سپتامبر ۲۰۱۷) همه پرسی را جهت استقلال از دولت مرکزی عراق برگزار کرد که به همین دلیل چند وقتی است کردستان عراق در صدر اخبار جهان و موضوع استقلال این اقلیم مورد مناقشه جدی کشورهای تاثیرگذار منطقه قرار گرفته است.
این همه پرسی نه تنها با استقبال کشورهای دیگر مواجه نشد که حتی برخی احزاب کُرد نیز به آن اعتراض کردند و در جهان فقط رژیم صهیونیستی است که از این همه پرسی به طور علنی دفاع و حمایت کرده و مسعود بارزانی را به اعلام استقلال تشویق می کند.
ولی بعد از انجام همه پرسی به نظر می رسد استقلال موقعیت دولت اربیل نه تنها تقویت نشد که به دلیل آسیب پذیری بیشتر و عدم برخورداری از حمایت جامعه جهانی، ضعیف تر از گذشته هم شده باشد. این اقلیم به دلیل محصور بودن میان عراق، ترکیه و ایران نیازمند تعاملات و ارتباطات وسیع برای انتقال انرژی است که مخالفت های صریح و قاطعانه ترکیه و ایران و محدود کردن سفرهای هوایی و در نظر گرفتن تمهیدات جدید در پایانه های مرزی و بازارچه های مرزی مشکلات این خطه را روز به روز شدیدتر کرده و چون اقلیم کردستان محصور در خشکی است، در برابر تحریم های اقتصادی ایران و ترکیه و عراق بسیار آسیب پذیر است و همین موضوع باعث شده که بارزانی مجبور شود به مذاکره با دولت مرکزی روی آورد.


علیرغم برگزاری همه پرسی در اقلیم کردستان و تایید بارزانی بر استقلال این منطقه، اما نبود هیچ چشم انداز روشن اقتصادی، اجتماعی، سیاسی و بین المللی، و اقتصادی لرزان، آینده استقلال طلبی کردستان را محکوم به شکست کرده و لزوم همفکری عقلای قوم و برگزیدن رهبرانی مسلط به فنون سیاسی و دارای قوت تدبیر را ایجاب می کند.
رسیدن به استقلال واقعی در اقلیم کردستان عراق بسیار پیچیده تر از آن است که با برگزاری یک همه پرسی غیرضروری حل شود. برای مردم اقلیم کردستان لازم است تا با فهم شرایط تاریخی، سیاسی و اجتماعی از مخاطرات پیش رو دوری کرده و در نقشه از پیش شکست خورده آمریکا و صهیونیست ها گرفتار نشوند و باید این را بدانند که قدرت‌های خارجی و به ویژه رژیم صهیونیستی به ‌دنبال ایجاد یک «اسرائیل جدید» در منطقه و بوجود آوردن وسیله‌ای برای اختلاف و نزاع هستند و مردم کردستان عراق می توانند با دوری از همه پرسی و حس استقلال جویی ضمن هویت فرهنگی و ملی خود، به رشد دموکراسی در عراق نیز کمک کنند.
به هر حال به نظر می رسد روزهای بعد از همه پرسی کاملا شبیه روزهای قبل از همه پرسی است. در آخرین روزهای سال ۱۹۹۹ میلادی میگفتند که با آغاز سال ۲۰۰۰ و شروع قرن جدید،‌ رایانه های دنیا دچار اختلال می شوند و همه چی به هم می ریزد! اما با آغاز سال ۲۰۰۰ میلادی هیچ چیزی تغییر نکرد و روز اول ژانویه روزی بود مثل روزهای دیگر و به نظر می رسد همه پرسی کردستان عراق هم چیزی شبیه همین است.

سیدمصطفی میرزاباقری برزی

 

http://iqna.ir/fa/news/3651173

مصطفی برزی / Mostafa Barzi

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی