* شانس نام مستعار خداست *

با زبانی سرخ همچنان سری سبز دارم

* شانس نام مستعار خداست *

با زبانی سرخ همچنان سری سبز دارم

* شانس نام مستعار خداست *
با زبانی سرخ، همچنان سری سبز دارم

❤ بِسمِ اللهِ الرَحـمنِ الرَحیم. وَإِن یَکَادُ الَّذِینَ کَفَرُوا لَیُزْلِقُونَکَ بِأَبْصَارِهِمْ لَمَّا سَمِعُوا الذِّکْرَ وَ یَــقُـــولُـــونَ إِنَّهُ لَمَجْنُونٌ و ما هُوَ إلا ذکرٌ اللعالمین❤

سال‌هاست که جنگ پایان یافته ولی هنوز عطش شهادت بر لب‌های خشک و ترک خورده بشر تازیانه می‌زند. آن زمان که دروازه‌های بهشت باز بود هر کسی با حرفه‌ای خود را به آن باب می‌رساند و ما نسل سومی‌ها (یا همان دهه شصتی‌ها) هم که دستمان درگیر صفر و یک است، بابی را گشودیم تا جرعه‌ای را تا شهادت بنوشیم. افتخارم این است که سرباز ولایت فقیه هستم و هرچند دستم خالیست، اما دلم پر است از عشق به ولایت. افتخارم پایبندی به دین مبین اسلام و فرهنگ و تمدن غنی ملی ایرانی است؛ که اگر این دو را در کنار هم حفظ کنیم به اوج قله‌های افتخار و سعادت خواهیم رسید. اللهم عجل لولیک الفرج والعافیه و النصر و اجعلنا من خیر انصاره و اعوانه و شیعته والمستشهدین بین یدیه.


خدایا ببخش مرا:

به خاطر مطالبی که به خاطر تو ننوشتم،
به خاطر کامنت‌هایی که تو در آن نبودی،
از اینکه با مطالبم بنده‌ای را از تو دور کردم،
که می‌توانستم با اطلاع بیشتر بنویسم اما کم کاری کردم،
که وقتی مطالبم پرنظر و پر بازدید شد، گمان کردم که از سعی تلاش خودم است و تو را فراموش کردم،
که در وبلاگی مطلبی به چشمم خورد که تو در آن بودی ولی در آن تأمل و درنگ نکردم،
به خاطر اینکه به دوستی در وبلاگی بی‌ادبی و یا بی‌اعتنایی کردم،
به خاطر اینکه شکر این نعمت را بجا نیاوردم،
برای اینکه بدون قصد قربت پشت میز کار نشستم،
که گاهی اوقات به جای وظیفه و تکلیف به سلیقه خود نوشتم و نظر گذاشتم،
که کلبه ام آماده پذیرایی از حضرت ولیعصر (عج) نبود، چرا که برای خود مینوشتم نه برای او،
خدایا از «تو» نوشتن را به من آموختی، «برای تو» نوشتن هم به من بیاموز که چه سخت و چه شیرین است «برای تو» نوشتن.


اَللّهُمَّ الْعَنْ اَوَّلَ ظالِمٍ ظَلَمَ حَقَّ مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ وَ آخِرَ تابِعٍ لَهُ عَلى ذلِکَ
بایگانی
نویسندگان

مدتی است از شهرهای مختلف خبر می رسد که مردم جلوی یک موسسه اعتباری تجمع کرده و درخواست دریافت سپرده شان را دارند، اما در قوی ترین اقتصادها و بهترین سیستم های بانکی اروپا هم اگر قرار باشد هر روز مردم جلوی یک بانک یا موسسه اعتباری تجمع کنند و پول خود را مطالبه کنند، حتما چالشی جدی ایجاد خواهد شد.

به گزارش زرین نامه؛ اگر این تجمعات (که حتماً برنامه ریزی شده است و خودجوش نیست!) روزانه جلوی موسسات اعتباری ادامه پیدا کند و این دومینو به بانک های خصوصی برسد، ممکن است اوضاع غیرقابل کنترل شود و تر و خشک سیستم بانکی را با هم بسوزاند. در این طور مواقع هیجان بر منطق غلبه می کند و بحران شکل میگیرد و حتی ضد نظام هم از این موقعیت همانند سالل 88 بهترین بهره را می تواند ببرد.

موسسات اعتباری بازوی نظام بانکی کشور هستند و رقیب بانک ها به شمار نمی آیند. این موسسات می توانند همسو با بانک ها به نیازهای موجود در کشور پاسخ دهند و از این جهت مسئولان مربوطه باید در این فضاهای ملتهب، از اظهار نظرهای هیجانی و استرس زا‌ پرهیز کنند و هر مشکلی مدیریت شود.

صداوسیما، رسانه ها و شبکه های اجتماعی هم باید توجه داشته باشند که دامن زدن به هیجان در این موارد حکم «آتش زدن بازار امیر برای یک دستمال» را دارد.

البته باید اذغان به این واقعیت کرد که ریشه اصلی در بانک مرکزی و تصمیمات شخصی و سلیقه ای است؛ موضوعی که بسیاری از دست اندرکاران بانکی هم به آن باور دارند.

متاسفانه بانک مرکزی به جای سیاستگذاری، عملاً اداره بانک ها را در دست گرفته که به وضوح با سیاست های برون سپاری کوچک کردن دولت مغایر است. ورود مستقیم و مصرانه بانک مرکزی به اساسنامه بانک ها، از جمله مصادیق این دخالت به شمار می رود و خلاصه در اینکه بانک مرکزی خود مقصر به وجود آمدن این وضعیت است، تردیدی نیست.

برخی مشکلات کوچک در این سیستم مانند یک بهمن می ماند که از یک جایی شروع می شود و در آینده کل سیستم بانکی را درگیر می کند، پس بهتر است با دیدی باز و مدیریتی کارآمد، به جای حذف این موسسات، آن ها را تقویت و مدیریت کرد.

سیستم بانکی مشکل دارد و زیان می سازد، ولی شرایط طوری نیست که قابل مدیریت و کنترل نباشد، لذا نباید هیجانی رفتار کرد.

 سید مصطفی میرزاباقری برزی

مصطفی برزی / Mostafa Barzi

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی