* شانس نام مستعار خداست *

با زبانی سرخ همچنان سری سبز دارم

* شانس نام مستعار خداست *

با زبانی سرخ همچنان سری سبز دارم

* شانس نام مستعار خداست *
با زبانی سرخ، همچنان سری سبز دارم

❤ بِسمِ اللهِ الرَحـمنِ الرَحیم. وَإِن یَکَادُ الَّذِینَ کَفَرُوا لَیُزْلِقُونَکَ بِأَبْصَارِهِمْ لَمَّا سَمِعُوا الذِّکْرَ وَ یَــقُـــولُـــونَ إِنَّهُ لَمَجْنُونٌ و ما هُوَ إلا ذکرٌ اللعالمین❤

سال‌هاست که جنگ پایان یافته ولی هنوز عطش شهادت بر لب‌های خشک و ترک خورده بشر تازیانه می‌زند. آن زمان که دروازه‌های بهشت باز بود هر کسی با حرفه‌ای خود را به آن باب می‌رساند و ما نسل سومی‌ها (یا همان دهه شصتی‌ها) هم که دستمان درگیر صفر و یک است، بابی را گشودیم تا جرعه‌ای را تا شهادت بنوشیم. افتخارم این است که سرباز ولایت فقیه هستم و هرچند دستم خالیست، اما دلم پر است از عشق به ولایت. افتخارم پایبندی به دین مبین اسلام و فرهنگ و تمدن غنی ملی ایرانی است؛ که اگر این دو را در کنار هم حفظ کنیم به اوج قله‌های افتخار و سعادت خواهیم رسید. اللهم عجل لولیک الفرج والعافیه و النصر و اجعلنا من خیر انصاره و اعوانه و شیعته والمستشهدین بین یدیه.


خدایا ببخش مرا:

به خاطر مطالبی که به خاطر تو ننوشتم،
به خاطر کامنت‌هایی که تو در آن نبودی،
از اینکه با مطالبم بنده‌ای را از تو دور کردم،
که می‌توانستم با اطلاع بیشتر بنویسم اما کم کاری کردم،
که وقتی مطالبم پرنظر و پر بازدید شد، گمان کردم که از سعی تلاش خودم است و تو را فراموش کردم،
که در وبلاگی مطلبی به چشمم خورد که تو در آن بودی ولی در آن تأمل و درنگ نکردم،
به خاطر اینکه به دوستی در وبلاگی بی‌ادبی و یا بی‌اعتنایی کردم،
به خاطر اینکه شکر این نعمت را بجا نیاوردم،
برای اینکه بدون قصد قربت پشت میز کار نشستم،
که گاهی اوقات به جای وظیفه و تکلیف به سلیقه خود نوشتم و نظر گذاشتم،
که کلبه ام آماده پذیرایی از حضرت ولیعصر (عج) نبود، چرا که برای خود مینوشتم نه برای او،
خدایا از «تو» نوشتن را به من آموختی، «برای تو» نوشتن هم به من بیاموز که چه سخت و چه شیرین است «برای تو» نوشتن.


اَللّهُمَّ الْعَنْ اَوَّلَ ظالِمٍ ظَلَمَ حَقَّ مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ وَ آخِرَ تابِعٍ لَهُ عَلى ذلِکَ
بایگانی
نویسندگان

رادیوی آمریکایی فردا در تحلیلی، ضمن دلیل تراشی بی مورد برای آمریکا درعمل نکردن به وعده های پسابرجامی نوشت: " ولی‌الله سیف، رییس کل بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران، گفته که قدرت‌های جهانی هنوز به «تعهدات» خود در توافق هسته‌ای عمل نکرده‌اند."

برکسی پوشیده نیست که در این سیاسی کاری اخیر از جانب قدرت های طرف گفتگو با ایران، بدقولی های زیادی صورت گرفته است، اما رسانه هایی بیگانه و معاند به ویژه رسانه های معاند فارسی زبان از بیان اینگونه اخبار چه سودی می برند؟

 

http://www.dana.ir/News/705387.html

در متن خبر رادیو فردا چند پاراگراف کارشده که تقدم رتبی برهم ندارند بلکه از حیث مفهوم، شکل ،محتوا و بلکه الفاظ باهم یکسانند. سیرمحتوایی هرسه پاراگراف به اقرارمقامات ایرانی به عمل نکردن به تعهدات از سوی طرف مقابل می رسد. خواننده بعد ازدیدن این چند بند ازخبر ذهنش چند سوال خواهد داشت. یکی از سوالها این است که به راستی دولتمردان ایرانی چیزی از بازی های سیاسی بلد نیستند که به این سادگی کلاهی به این بزرگی برسرشان گذاشته شده است؟

یقینا در عرف دیپلماسی مخصوصا زمانی که اعتماد بین طرفین مذاکره کنندگان نباشد، اهرم هایی برای اجبار طرف مقابل به رعایت تعهدات لحاظ می شود تا در صورت لزوم اعمال شود و نتیجه مطلوب حاصل آید، آیا ایران از این مهم غافل بوده است؟

حال که به این سادگی ایران داشته های خود در انرژی هسته ای را یکی پس از دیگری از دست داد و در عوض هیچ نگرفت آیا می شود به این مسئولین اعتماد کرد؟ و آیاتضمینی وجود دارد که دولتمردان بازهم درمسائل مشابه فریب نخورند؟

در یک روند روبه رشد و غرض ورزی آشکار، رادیو فردا (وابسته به سازمان جاسوسی آمریکا - سیا) در اخباری متنوع و متفاوت با حرکتی خزنده مخاطب خود را در داخل و خارج به مرور زمان نسبت به زمامداران امور در کشورش بدبین می کند. مسئولین را به مثابه بچه هایی معرفی می کند که به سادگی فریب می خورند و در معادلات جهانی یارای مقابله با دول غربی را ندارند.

نکته دیگری که درمتن خبر به چشم می خورد این است که این رادیوی آمریکایی حتی اقرار ضمنی هم نمی کند که دولت متبوعش نقض عهدکرده و به سادگی مسئله را از حیث صورت و فرم تغییر میدهد. رادیوفردا می نویسد: " دولت حسن روحانی و تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای ایران، پس از توافق با قدرت‌های جهانی، از رفع کامل تحریم‌های مالی، بانکی و اقتصادی بین‌المللی علیه ایران سخن به میان آوردند اما به مرور زمان مشخص شد که برخی تحریم‌های گذشته آمریکا علیه جمهوری اسلامی که در چارچوب توافق اتمی قرار نداشتند، اجازه بهره بردن ایران از تمام مزایای این توافق را به آن نمی‌دهد."

دو نکته در این پاراگراف لحاظ شده است:

اولا اینکه آقای روحانی و همراهانش درصورتی که می دانستند تحریمی برداشته نخواهد شد خبر از برداشت تحریم ها داده اند.

نکته دوم این که به جای رسیدگی به علل عدم وفای به عهدتوسط آمریکا پرداخته شود راه توجیه و گام برداشتن به سوی امتیاز گرفتنهای بیشتر از ایران در پیش گرفته شده است.

انتهای پیام/ سید مصطفی میرزاباقری برزی

مصطفی برزی / Mostafa Barzi

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی