* شانس نام مستعار خداست *

با زبانی سرخ همچنان سری سبز دارم

* شانس نام مستعار خداست *

با زبانی سرخ همچنان سری سبز دارم

* شانس نام مستعار خداست *
با زبانی سرخ، همچنان سری سبز دارم

❤ بِسمِ اللهِ الرَحـمنِ الرَحیم. وَإِن یَکَادُ الَّذِینَ کَفَرُوا لَیُزْلِقُونَکَ بِأَبْصَارِهِمْ لَمَّا سَمِعُوا الذِّکْرَ وَ یَــقُـــولُـــونَ إِنَّهُ لَمَجْنُونٌ و ما هُوَ إلا ذکرٌ اللعالمین❤

سال‌هاست که جنگ پایان یافته ولی هنوز عطش شهادت بر لب‌های خشک و ترک خورده بشر تازیانه می‌زند. آن زمان که دروازه‌های بهشت باز بود هر کسی با حرفه‌ای خود را به آن باب می‌رساند و ما نسل سومی‌ها (یا همان دهه شصتی‌ها) هم که دستمان درگیر صفر و یک است، بابی را گشودیم تا جرعه‌ای را تا شهادت بنوشیم. افتخارم این است که سرباز ولایت فقیه هستم و هرچند دستم خالیست، اما دلم پر است از عشق به ولایت. افتخارم پایبندی به دین مبین اسلام و فرهنگ و تمدن غنی ملی ایرانی است؛ که اگر این دو را در کنار هم حفظ کنیم به اوج قله‌های افتخار و سعادت خواهیم رسید. اللهم عجل لولیک الفرج والعافیه و النصر و اجعلنا من خیر انصاره و اعوانه و شیعته والمستشهدین بین یدیه.


خدایا ببخش مرا:

به خاطر مطالبی که به خاطر تو ننوشتم،
به خاطر کامنت‌هایی که تو در آن نبودی،
از اینکه با مطالبم بنده‌ای را از تو دور کردم،
که می‌توانستم با اطلاع بیشتر بنویسم اما کم کاری کردم،
که وقتی مطالبم پرنظر و پر بازدید شد، گمان کردم که از سعی تلاش خودم است و تو را فراموش کردم،
که در وبلاگی مطلبی به چشمم خورد که تو در آن بودی ولی در آن تأمل و درنگ نکردم،
به خاطر اینکه به دوستی در وبلاگی بی‌ادبی و یا بی‌اعتنایی کردم،
به خاطر اینکه شکر این نعمت را بجا نیاوردم،
برای اینکه بدون قصد قربت پشت میز کار نشستم،
که گاهی اوقات به جای وظیفه و تکلیف به سلیقه خود نوشتم و نظر گذاشتم،
که کلبه ام آماده پذیرایی از حضرت ولیعصر (عج) نبود، چرا که برای خود مینوشتم نه برای او،
خدایا از «تو» نوشتن را به من آموختی، «برای تو» نوشتن هم به من بیاموز که چه سخت و چه شیرین است «برای تو» نوشتن.


اَللّهُمَّ الْعَنْ اَوَّلَ ظالِمٍ ظَلَمَ حَقَّ مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ وَ آخِرَ تابِعٍ لَهُ عَلى ذلِکَ
بایگانی
نویسندگان

در روز یکشنبه 12 تیر 1367 هواپیمای ایرباس آ 300 متعلق به هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران (ایران ایر) درفرودگاه بین المللی بندرعباس به زمین نشست و طبق برنامه پیش بینی شده، قرار بود این هواپیما با شماره پرواز 655 به همراه 274 مسافر با ملیت های ایرانی، اماراتی، یوگسلاوی، پاکستانی، هندی و ایتالیایی به همراه 16 خدمه پرواز که در مجموع 290 نفر می شدند، در ساعت 10 صبح به مقصد دبی پرواز کند.

این هواپیما که بیش از هفت هزار ساعت پرواز را در کارنامه خود داشت، به کاپیتانی "محسن رضایان" و با 15 دقیقه تاخیر از فرودگاه بین المللی بندرعباس به مقصد فرودگاه بین المللی دبی برخواست و دقایقی بعد ناو جنگی وینسنس آمریکا با ورد به حریم آب های ایران، به دستور "ویل راجرز" فرمانده این ناور، موشکی به سوی هواپیما شلیک شد و ناگهان هواپیما از صفحه رادارهای زمینی محو و در آب های خلیج فارس سقوط کرد و تمامی 290 سرنشین آن که شامل 46 مسافر غیر ایرانی و 66 کودک بودند، جان باختند که این سانحه از نظر میزان تلفات انسانی، هفتمین سانحه مرگبار هوایی تاریخ است.

آمریکا هرگز بابت این موضوع عذرخواهی نکرد و هیچ‌کدام از خدمه ناو وینسنس تحت پیگرد قرار نگرفتند؛ حتی فرمانده ناو جنگی آمریکا در پایان خدمت خود مدال شجاعت گرفت.

 سازمان بین المللی هواپیمایی کشوری جلسه ای در 23 تیر ماه 1367 در کانادا با حضور نمایندگان دو طرف تشکیل داد  که نماینده آمریکا ادعا کرد: "در آن روزها منطقه خلیج فارس ناامن بود. کشتی های مختلفی از جمله یک کشتی پاکستانی و لیبریایی هدف حمله قرار گرفتند. در همان روز یک هواپیما F14 و یک هواپیمای مسافربری از فرودگاه بندرعباس برخاستند و به رغم تلاش های ناو وینسنس برای شناسایی هواپیما، از جانب این هواپیما پاسخی دریافت نشد و فرمانده ناو برای دفاع از خود به سوی هواپیما شلیک کرد.

این ادعا در حالی است که "دیوید ایونز" مفسر نظامی شیکاگو تریبون معتقد است که سیستم شناسایی وهدایت آتش ناو وینسنس، در آن روز روی کنترل خودکار نبوده و خطای انسانی و قضاوت نادرست موجب سرنگونی ایرباس ایرانی شده و چنانچه کنترل در حالت اتوماتیک بود، دلیلی برای اشتباه درشناسایی هواپیما وجود نداشت واین فاجعه انسانی رخ نمی داد. بهعلاوه اینکه این هواپیما دردالان هوایی بین المللی در حال پرواز بوده و از نظر قوانین بین المللی نه حق داشته که به وی اخطار حمله دهند و نه با سرعتی که در حال حرکت بوده می توانسته درسایه یک F14 باشد!

در همین رابطه چهار سال بعد از این واقعه روزنامه "نیویورک تایمز" در گزارشی که حاوی چندین نکته جدید بود، نوشت که ناو وینسنس در آب های فلات قاره ایران بوده نه در آب های بین الملللی و وزارت دفاع آمریکا درآن  زمان بر این حقیقت سرپوش گذاشته است.

همچنین دریاسالار "ویلیام کراو" رییس ستاد مشترک نیروهای مسلح آمریکا زمانی در گفتگو با بی.بی.سی تاکید کرد: ناو وینسنس بدون هیچ دلیل روشنی با وجود برخورداری از توپ ها و موشک های دوربرد به کرانه آب های ایران امده بود و هدف آمریکا نه تنها ساقط کردن هواپیمای ایرباس ایران، بلکه واردکردن جمهوری اسلامی به پذیرش صلح و پایان جنگ بوده است.

در زمان وقوع این حادثه، رئیس جمهوران ایران و آمریکا، آیت الله سیدعلی خامنه ای و رونالد ریگان بودند.

ریگان در این زمینه اظهار داشت: این فاجعه ضرورت دستیابی به برقراری صلح را با حداکثر شتاب دوچندان ساخته است.

اما رهبرمعظم انقلاب درباره این حادثه فرمودند: چند سال قبل از این، مثل همین روزها بود که یک ناو آمریکایى در خلیج فارس، هواپیماى مسافربرى ایران را با قریب سیصد مسافر هدف قرار داد و آن را ساقط کرد و سوزاند و غرق نمود و همه‌ى آنان را از بین برد. بعد هم که اعتراض و جنجال شد و دنیا به حقانیت ملت ایران در این حادثه واقف گردید، عذرى خواستند و گفتند که ببخشید، اشتباه کردیم! عجب! اشتباه کردید؟ برخلاف عرف موجود بین همین قدرتمندان امروز جهانى که خیلى هم به انسانیت و مبانى اخلاق اعتنایى ندارند، هواپیماى مسافربرى را که محترم است و کسى اجازه ندارد به هواپیماى مسافربرى تعرضى بکند، با قریب سیصد مسافر ساقط مى‌کنید و بعد مى‌گویید که اشتباه کردیم! غلط کردید اشتباه کردید! اشتباه کردیم یعنی چه؟ اگر فرمانده آن ناو اشتباه کرده بود، پس چرا او را به محاکمه نکشاندید؟ چرا به او مدال دادید؟ چرا با انواع واقسام گفته ها، به دشمنی های خودتان با ملت ایران ادامه دادید؟ چه اشتباهى؟ شماها در پیدا کردن هدفهاى شوم، هیچ‌وقت اشتباه نمى‌کنید؛ در رسیدن به کار زشت بر ضد ملتهاى مستقل، هیچ‌وقت اشتباه نمى‌کنید؛ درست مى‌روید و همان نقطه‌یى که زشت‌ترین و بدترین است، پیدا مى‌کنید. امروز استکبار جهانى این است، امروز امریکا این است، اینها از جنایت باکى ندارند."

به هر حال بعد از گذشت بیست و شش سال از این حادثه عمدی توسط ناو آمریکایی، هنوز سران کاخ سفید نه تنها بابت این جنایت از ملت ایران عذرخواهی نکردند، بلکه در همان سال ها به فرمانده نا وینسنس به خاطر ارتکاب این جنایت مدال افتخار دادند. ای کاش برخی باور کنند که آمریکا دشمن قسم خورده ماست!

سید مصطفی میرزاباقری برزی

مصطفی برزی / Mostafa Barzi

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی